milovaldemar

Alla inlägg under september 2011

Av Maja Larsson - 30 september 2011 21:18

Tänkte skriva lite hur Milos rutiner ser ut just nu, kan vara kul att gå tillbaka och se senare.

Milo brukar vakna vid 8 typ, vi ligger i sängen en stund om han är på det humöret. Han ligger på magen o leker eller sitter i sin stol medans jag plockar i köket. Vi äter gröt tillsammans vid ca halv 9. Sen gör vi oss klara för att gå en sväng med Vito. Då sover Milo sin första nap. Han har inte riktigt några rutiner på hur länge han sover, det beror lite på vad vi gör o så. Men ska vi iväg så brukar jag tajma så att han sover sin första nap i bilen för vill han inte sova i bilen så gallskriker han (oftast). Han får en smakis vid lunch o sedan ersättning eller amning, lite beroende på vad vi gör. Sen är de lek o bus o sedan promenad igen o dags för andra napen. Vid ca 4 brukar jag riva äpple och ge honom saften, det tycker han är riktigt gott :) Han äter med ca 2-3 timmars mellanrum fortfarande. Vid 6,7 får han gröt o sedan ersättning eller amning vid halv 8 8. Då brukar han somna för natten, sen så vaknar han allt från 12 till 3 på natten för lite käk o sen ca var tredje timma! :) Milo är en riktigt aktiv kille som är vaken för det mesta för han vill ju inte missa något som mamma o pappa gör! :)


Milo för ett tag sen! :)

  

Av Maja Larsson - 30 september 2011 15:59

Om en liten stund ska vi knata upp till mormor o morfar för att fira morfar som fyllde igår. De blir en tidig kväll idag eftersom vi ska åka tidigt imorrn. Äntligen ska vi träffa våran lilla My, vad kul de ska bli o se hur stor skillnad de egentligen är på Milo o henne. Har ju bara sett en massa kort o då ser hon ju pytteliten ut! :)

My i sin fina dress.  

  My ligger på pappa Jespers mage! :)  


Idag har vi varit på våran vardagliga promenad "runda". De slutade med att jag o Vito blev väldigt osams. Jag brukar släppa honom ibland då de är ett jätte stort gärde där jag går o idag gjorde jag de. Men när jag skulle koppla honom igen så vägra han komma tillbaka. Jag försökte kanske 20 minuter innan jag fick nog. Då gick jag, jag tänkte han får väl vara kvar här, jag skiter i det. Jag blev riktigt arg faktiskt. Men han följde efter mig o när jag hade hållt på ett bra tag så fick jag tag i han. Jag mötte som tur var ingen men hädanefter kommer jag inte släppa honom!

Efter promenaden gick jag ner o sväng till lekparken där de andra mammorna höll hus, sen blev det bad med lilleman.

Vi hörs kanske på söndag igen!!

Ha en underbar helg.


 

Av Maja Larsson - 29 september 2011 16:42

Idag fyller morfar (pappa) år o igår fyllde gammelmormor år. Vi ska till mormor o morfar imorrn för att fira morfar.

Idag har vi varit på marieberg med Jenny och Marie. Köpte en tröja till Milo, ett linne o ett par jeans (röda) till mig. Är fortfarande lite fundersam om jag kommer våga använda dom ;) hehe. Men tycker det är riktigt snyggt med lite färg på kläderna o ett par röda byxor kan ju vara lite "häftigt" ;) Var även ute efter ett par röda jeans eller chinos, (helst chinos) till Milo. Någon som vet vart de kan finnas? Dom hade ett par på polarn o pyret men tycker 300 är för mycket för ett par byxor till Milo. Han har ju redan så mycket kläder men vill så gärna ha ett par röda byxor ;) hehe. Köpte även massa tyg, så nu ska jag ge mig på att sy också, hehe. Ska försöka sy såna där vimplar till Milos rum.

Igår var vi på babysång o sen umgicks vi med moster Lina hela dagen plus en fika hos gammelmormor o morfar.

Nu är det inte långt kvar tills vi får träffa släktens nyaste tillskott, My! :) Vad jag längtar.


Milo o hans kompis Siri häromdagen. Så söta så!

  

Märks de att någon tycker om att gunga?! :) Han blir helt crazy. hehe

  

Nya mössan! Super nöjd.

 


Av Maja Larsson - 26 september 2011 14:19

Lördagsfesten blev mycket lyckad, tror gammelmormor o morfar också tyckte de! Milo var skapligt pigg hela kvällen o gallskrek när alla de äldre kom fram för att hälsa (han är mer blyg för de äldre) men sen var han så glad så!

Igår var Lina här hela dagen o på kvällen var det Zumba igen.

Idag på fm var jag iväg till Elin (jobbarkompis) o tog en fika, köpte även en mössa till Milo av henne, superfin. Kan visa senare! Sen har jag hunnit med 2 promenader i nya skorna, dom känns helt okej men får kramp på sidan av foten. Hoppas att det bara är tillfälligt för att fötterna inte är vana!

På lördag åker vi till Göteborg, äntligen får man träffa familjen Thorsson! :)


Min stiliga lilla prins i lördags!

  Morfar o lilleman   Mina två prinsar och Micke (Hannas kille)   Systrarna Lina&Hanna

Gammelmorfar o mormor!  

Kärlek!     

Av Maja Larsson - 24 september 2011 14:22

Lillprinsen är snorig o hostig idag, inte alls kul då vi ska iväg på 160 års kalas om en liten stund. Han ligger o sover nu o hoppas han kan göra de en stund till så kanske han är lite piggare sen. Vi får väl bara vara kvar en lite stund om han nu skulle vara väldigt gnällig.

Igår var vi en sväng på IKEA o stadium, jag köpte äntligen nu walkingskor, de fick bli easytone o jag hoppas verkligen dom är bra! :)

Ne nu måste jag fixa klart mig för vi ska åka om en timme, o pappan är inte hemma så de är bäst att skynda sig innan lilleman vaknar!

Ha en bra lördag.


Min snygga kille igår!

   

Av Maja Larsson - 22 september 2011 17:12

Idag stod premiärbad i badhuset på schemat, Milo älskade de. De var härligt att se att han tyckte så mycket om de eftersom han inte är så förtjust i att bada här hemma. Så de ska vi fortsätta att göra på torsdagar. Mysigt!


    Nu har vi fått newbody katalogen så är de någon som vill beställa så säg till! De finns riktigt bra grejer :)


Av Maja Larsson - 21 september 2011 19:17

Idag satt våran stora kille helt själv, han satt helt själv i ca 5 minuter sen tröttna han! Åh nu vill jag bara stanna tiden.


4 månader gammal!

 

Pratade med Emilie i tfn o vi pratade om att Cleo börjat krypa nu o att man blir så stolt när dom lär sig nya saker, som att sitta, krypa o gå. Och efter vi lagt på kom jag att tänka på att det var längesen jag testade om Milo kunde sitta själv, och titta så duktig han var! Då blev jag riktigt stolt, min lilla kille är inte så liten längre.


Var hos mamma o pappa en sväng förut, då passa jag på att ta kort på mamma o pappa när dom var små o även mig o Hanna. Jag tycker ju att My är så lik Hanna och på detta kort är dom verkligen lika (enligt mig) :)

Väldigt dåliga bilder eftersom dom är tagna på fotot med mobilen!

Jag o syrran, så underbar bild!

  Pappa (morfar) som liten.   Mamma (mormor) som liten   Hanna 6 månader   Jag 6 månader  

Av Maja Larsson - 21 september 2011 13:58

Har varken haft tid eller lust att skriva här nu på några dagar. Vet inte var all tid tar vägen. I måndags var vi o firade gammelmorfar som fyllde 80 år, både gammelmormor o morfar fyller 80 denna månad så på lördag blir det storkalas för dom, kul att träffa all släkt. Synd bara att inte Jeppe, Tilda o My kommer, men jag förstår dom! Men jag längtar så efter att få se My, har ju sett henne på kort men de blir ju något helt annat när man får träffa dom på riktigt.

De känns verkligen inte som att dom är 80, de är så konstigt för jag ser inte att andra (och jag) åldras men man märker det så tydligt på alla barn som blir stora så fort. De känns fortfarande som att gammelmormor o morfar är 60 o att min mamma (mormor) är 35, 40 fortfarande. Aja konstigt de där med ålder så nog om det!

Igår var vi på mamma-barn zumba, riktigt skoj. Går ju på zumba på söndagar här i Garphyttan och alltid kul att göra något med Milo, de var precis samma fast man har med sig barnen, ibland låg de på golvet framför o ibland var de med i famnen så de ska vi fortsätta med! :)

Idag har jag haft lunch här hemma o nu ligger lilleman o sover för första gången idag (en gång på 10 min) förstår inte hur han orkar. Han är igång hela tiden, leker, pratar, skrattar, busar och ändå sover han så lite! De har han iof alltid gjort, sovit lite alltså. Men han är iaf en social liten kille, som ALLTID ska vara med ;) ..

Vi har plockat bort babysittern nu, för nu gäller bara barnstolen, han älskar att sitta i den och perfekt när mamman diskar, lagar mat osv för då har han full uppsikt över mig! :)

Gröten är han riktigt förtjust i nu, han gapar o vill ha mer hela tiden. Vi har även provat blåbärspurè, katrinplommonpurè, äppelmos o morotspurè men av moroten fick han utslag i ansiktet alla 3 gånger så de ska jag nog vänta lite med nu.

Imorrn ska vi premiärbada i badhuset, får se hur de går han är ju lite skeptisk mot vatten! :) 


Han har verkligen kommit på de där med att blåsa bubblor, kan hålla på så länge!

Gosen o tummen!  

Mammas älskling!  

Fina kalaskillen!   

  "De där med nappen har jag inte riktigt förstått mig på, varför ska man ha den när jag har mamma" ;) Skitunge, vill verkligen att han ska ta nappen då det blir mycket lättare för pappan att natta osv!  


Välkomna till mig. Mitt namn är Maja, jag är 25 år & bor en bit utanför Örebro tillsammans med min sambo Benny & våra barn Milo född 2011 & Lova 2014.
Här skriver jag om mitt liv som mamma och allt som hör vardagen till !

Mina hjärtan!

 

    

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards