milovaldemar

Alla inlägg under december 2011

Av Maja Larsson - 31 december 2011 10:33

Igår var vi ju som sagt på bio, och idag har vi fått sova ut! Skönt, då är man någelunda pigg ikväll iaf. Men nu saknar vi våran prins, de är så tyst och stilla när inte han är hemma. Man vill att det ska vara ljud och full rulle här hemma, för de är man ju van vid! :) Men snart så kommer han hem! <3 '

Tänk att det redan är 2012, minns när det skulle bli år 2000, man var livrädd att det skulle hända något och nu är vi redan här! Vart tar tiden vägen? Inte kunde jag tro för 12 år sedan att jag skulle bo i hus på landet med min älskade "man" och att jag skulle ha världens finaste son hos mig, livet är allt oförutsägbart (vilket konsigt ord) .. Men jag älskar detta liv och skulle aldrig byta bort något av det!

Vad gör ni ikväll?

Stora nyårskramar från oss.


 


Av Maja Larsson - 30 december 2011 22:04

Jag o Benny har varit på bio ikväll o sett den, och ni som inte vet så är de den engelska versionen av "män som hatar kvinnor" den var faktiskt bra, dock väldigt lik den svenska men de kanske är meningen! Lilleman sover hos mormor o morfar i natt, de är väldigt tomt utan honom! Idag har vi varit på 1 års kalas hos Cleo, tänk att hon redan är ett år! Imorrn firar vi de nya året med bästa familjen Delvenius! Varför går det inte att lägga in bilder när man mobilbloggar? Dumt. Hoppas alla får en bra kväll imorrn när det nya året ska firas! :) kramar

Av Maja Larsson - 29 december 2011 16:58

Vad tycks om den nya designen? Har ju aldrig gjort sånt här förut så detta får bli en prov så länge tills jag blivit lite bättre ! :) Men de är faktiskt rätt kul när man börjar lära sig lite mer om photoshop.


Fick en bild när Milo står lull (står själv), men den blev såklart väldigt suddig. Han står lull några gånger per dag nu, och han blir super nöjd när han gör de. Hehe, våran stora kille! <3

 

Av Maja Larsson - 29 december 2011 12:19

Vilket vädet vi har, man kan verkligen inte tro att de är December, snart Januari ute! Idag var de tänkt att vi skulle in o bada men de blev ändrade planer. Vi har haft gammelmormor Marie och gammelmoster Eva på besök idag, Milo fick ännu mera julklappar, han blir så bortskämd! Han har verkligen fått jätte bra grejer, massa nya leksaker och kläder!

Igår kom H&M katalogen i brevlådan, om det fanns mycket gulligt? Jajjemen ! Får bli en beställning senare när han behöver lite mera i garderoben :)

Imorrn ska vi på 1 års kalas till bästa kompisen Cleo! :)


   

Bjuder på en bild från Erikas födelsedagsfest! :)

Av Maja Larsson - 28 december 2011 09:59

Vi har haft jobbiga nätter nu ett tag, han somnar bra på kvällen men sen vaknar han vid 12, vill ha mat, vaknar sedan vid 4 för att äta igen och kl 6 är han pigg och glad för att gå upp! Som tur är har ju pappan varit hemma nu och vi har turats om, kört varannan dag sovmorron osv. Men nästa vecka ska pappan ligga ute på jobb så då är jag ensam hemma så då blir det nog lite tuffare. Klart att man klarar de, alla ensamstående föräldrar klarar det! Man får helt enkelt passa på att vila när han sover på dagarna. Mamma kommer såklart hit o hjälper mig så jag kan åka iväg o träna o så.

Idag ska jag äntligen träna, har ju inte tränat på 2 veckor nu, först sjuk och sedan jul o så, har faktiskt lite abstinens, är ju van att träna minst 2 ggr i veckan, ska bli skönt iaf! :)

Men nu åter till sovningen, igår åt Milo kvällsmat med oss vid 7 sedan somna han vid halv 9 och sov till 03.45 Trodde jag såg fel på klockan när jag kollade, sen åt han lite och sov vidare till 6.20 Bra jobbat Milo! :) Känner mig faktiskt utvilad idag, de var iof min sovmorron också. Han har ju sovit så här bra förut men han har väl kommit in i en ful ovana kanske. Får hoppas att de vänder snart.

Dessa tänder som vi väntar på verkar inte ploppa upp, när har dom tänkt att komma egentligen?!

Milo har även börjat äta mycket mat som vi äter nu, riktigt skönt att han kan de nu (egentligen 8 mån) Men de var okej sa BVC. Han har testat pappas köttfärssås och mammas fisk, mumms! :)


Mysmorgon på julafton!

 

Milo väntar på att få öppna julklapparna! :) (suddig bild)

 

Det lyser bus om honom!

 

Glada Mysan! :)

 

Juldagen, försöker öppna paket!

   


Av Maja Larsson - 27 december 2011 19:57

          

Bilder från juldagen hos farmor!

 

Dressen Milo har på sig har moster Hanna sytt, duktiga moster :)

      

Mamma gris, ser ni inte hur han tittar på sin mamma! Hehe, han är faktiskt en liten mamma gris. De kanske ni ser på bilden här nedanför då han absolut inte vill sitta bredvid sin vän Cleo.

 

    Cleo sover gott hos Josse.    Milo läser tidningen med sin pappa.

Av Maja Larsson - 27 december 2011 13:25

Vi har haft fullt upp nu de senaste dagarna. Juldagen var vi borta hela dagen och igår plockade vi hemma hela fm, träffade kusin My mfl och på em åkte jag o Milo in till Joanna och träffade några av tjejerna! Mys, Joanna hade så mysigt hemma! :)

Mer bilder kommer senare, fixar käk sedan ska jag in till m-berg o fixa lite!


Milos matchställ som han fick av sin far och snickarbältet fick han av oss!

   

Kusinerna i sina nya pyjamaser av moster Lina!

   

Av Maja Larsson - 24 december 2011 23:04

Från oss, hoppas ni alla haft en underbar dag, de har vi haft! Nu är jag helt slut så nu väntar sängen. Imorrn väntar ännu en "julafton", först farfar sen farmor! :)



Ovido - Quiz & Flashcards