milovaldemar

Alla inlägg under mars 2012

Av Maja Larsson - 31 mars 2012 11:15

I väntan på att Milo ska vakna bjuder jag på en dagens. Hoppas ni får en mysig lördag.

Kramar


 

Av Maja Larsson - 31 mars 2012 10:14

Dagen började med en skön sovmorgon, pappan var så snäll och tog Milo på morgonen. De gör så mycket att få sova dom där extra timmarna på morgonen, men imorrn är det pappans tur så då håller vi tummarna att Milo sover lite längre på morgonen idag ville han nämligen kliva upp redan vid 6, i veckan har han faktiskt sovit till 7, halv 8.

Nu ligger Milo och sover, jag sitter här med dagens första kopp kaffe och pappan är iväg och hämtar två kollegor som ska hjälpa honom med verandan idag. Han var inte speciellt glad att de hade kommit snö i natt!

När Milo har vaknat tänkte vi åka in till stan och köpa grind (det är verkligen på tiden nu) och sedan är det nog tänkt att vi ska fira moster Lina som fyller imorrn. Men imorrn har vi fullt upp då både jag och B spelar match, han på fm och jag på kvällen.


En stycke lampskärm och tyg till gardiner & kuddar! :)

 


Av Maja Larsson - 30 mars 2012 15:38

På fm kom Emma m. barn hit. Det var dags för både Milo & mig att klippa oss. Milo var verkligen super duktig, lite jobbigt i början men med ett mariekex i handen och mamma bredvid så gick det utmärkt. Emma var så duktig och så tålig då Milo gärna vände sig om för att titta vad hon höll på med där bak ett antal gånger :) .. Bra blev det iaf! Han blev genast mycket större och så fin våran lilla kille är! Efter klippning & fika gick vi en sväng till parken så Gabriell och Milo fick leka av sig lite grann! :)


    

Av Maja Larsson - 29 mars 2012 20:16

Dagen började med en PW tillsammans med Mia&Tilde, om det inte hade blåst så mycket hade det varit riktigt skönt. Sen bjöd Mia på kaffe. Hemåt, käka lunch för att sedan möta moster på m-berg. Fixade lite ärenden, fika tillsammans med mormor för att sedan åka hem igen!

Jag köpte äntligen mina kuddar som jag velat haft SÅ länge :) .. och sedan blev det stjärntyg till Milos rum. Har börjat lite smått nu ikväll men bilder kommer senare.


 


Av Maja Larsson - 28 mars 2012 15:49

På morgonkvisten efter morgonbadet började denna roliga lek, toarullesleken. Milo sprang runt överallt med den där toarullen, hehe så söt.

Klockan 9 hämtade Zandra&Siri upp oss för att sedan åka vidare till Emma i Vintrosa för mammalunch.

Väl hemma skulle jag och Milo ut och gunga men icke, det spöregnade så vi (läs jag) hade ingen vidare lust då :)

Nu har pappan precis kommit hem och Milo precis vaknat, nu är det dags för käk och sedan fotbollsträning för min del, om jag är sugen? Nee inte direkt.

Milo har börjat hålla på med sin tunga typ hela tiden. Ja bilderna säger väl det mesta :)


 

Dagens mamma&Milo i randigt! <3

   

Av Maja Larsson - 27 mars 2012 20:34

Då börjar denna tisdag lida mot sitt slut. Vi åkte in till stan efter lilleman vaknat, skulle byta ett par byxor (det blev en jacka istället) och sedan stod ica maxi handling på schemat. Varför får man alltid med sig mycket mer än de som står på listan när man handlar där? :) Hehe

Mormor hade gjort soppa&våfflor och de satt fint i både våra och Milos mage, mums. Våfflor är faktiskt en av mina favorit "rätter", många ser det mer som ett mellanmål men jag kan äta det till middag :)

Vid 6 var det dags för PW med Mia och efter de core träning. Nu är det Desperata som gäller.

Stor kram.


Nu är det inte långt kvar tills vi kan sitta här ute om kvällarna! :)

 

  

(Precis efter jag tagit bilden fick Milo en puss av Vito, sekunder senare brast han ut i gråt, haha. Han är rolig våran son, ibland bryr han sig inte alls om Vito och går fram och "slår" och klappar men ibland blir han rädd bara han hör vito komma! :) )

Av Maja Larsson - 27 mars 2012 10:04

Milo är mycket piggare idag och inatt har han faktiskt sovit mycket bättre, knappt hostat en ända gång. Fick låna mollipect av en fotbollskompis, och det hjälpte verkligen, dock är det lite svårt att få i han, då det säkert inte smakar så gott. ! Så tusen tack till dig Sara :) Han har heller ingen feber och är mycket gladare. Hoppas det inte vänder bara!

Lillplutten sover just nu och när han vaknar ska vi nog in till stan en sväng om han är pigg så att säga! :)

I eftermiddag blir det soppa&våfflor hos mormor, mums!


 


FIX

Av Maja Larsson - 26 mars 2012 21:11

Jag älskar ju att pyssla och fixa här hemma, kan hålla på en hel dag och bara gå runt och "piffa" till hemmet, så detta har jag gjort dom senaste dagarna. Stolsdynorna har jag inte tagit kort på än, och gardin och kuddtyget har jag inte beställt än då jag inte riktigt bestämt mig hur jag ska ha det :)


Innan var det en röd gardin här. Blev mycket bättre nu, ljusare och fräschare! :)

 

En liten klädstege, denna ska stå i vårat sovrum när det är dags att fixa till de, har en man som slänger sina kläder på golvet men nu har han inget att skylla på :)

 


Välkomna till mig. Mitt namn är Maja, jag är 25 år & bor en bit utanför Örebro tillsammans med min sambo Benny & våra barn Milo född 2011 & Lova 2014.
Här skriver jag om mitt liv som mamma och allt som hör vardagen till !

Mina hjärtan!

 

    

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards