milovaldemar

Alla inlägg under maj 2012

Av Maja Larsson - 31 maj 2012 11:43

Matchen i tisdags gjorde att vi nu är serieledare, och det känns verkligen kul.

3 till tänder har lilleman fått, där fick vi svaret på varför han ätit så dåligt och varför han varit lite ledsen på kvällarna.

Igår åkte jag och Milo in till moster för att sedan gå vidare till stora holmen. Vad konstigt de är när man åker till ställen man inte varit på sen man var liten, jag hade en bild i huvudet att det var mycket större där, men det var ju precis lagom :) .. Klappade djuren, fikade och åkte såklart lilleputtetåget, vet inte vem som tyckte det var roligast, Milo eller moster Hanna?! :)


     

I Tisdags innan matchen var Tilda, My&mormor här en sväng, så mysigt att ses och det är så tråkigt att vi bor så långt ifrån varandra. Men snart ska vi äntligen åka ner och hälsa på dom!

Av Maja Larsson - 28 maj 2012 18:14

Har ju helt glömt bort att lägga ut mer bilder från kalaset, tårtor och presenter.. ja mycket finns det att visa!

Känner ingen lust alls att blogga längre och när tiden ges vill jag inte sitta vid datorn. Har helt tappat glädjen med att blogga, och så tänker man "för vem man gör det" och det är ju faktiskt för min skull och detta ska ju vara något roligt, något att glädjas åt, att kunna gå tillbaka och kolla och då är det inte roligt att läsa om massa skit bara. Det är mycket som händer nu, med mig... ibland känns det som att jag tappat livsglädjen. Vill bara gråta.. återkommer när jag är glad igen!!


Tårtorna..

  

Lite av de han fick..


   


Av Maja Larsson - 26 maj 2012 17:16

Att det är lika varmt inne som ute är inte roligt, att sova i denna värme på nätterna är inte heller roligt.. puh. I natt tar vi upp fläkten så man får några timmars sömn! Milo stackarn sover endast i blöja och bara det är varmt för honom.

Han är så rolig nu, eller han är väl jämt rolig men han har börjat göra sig till, han och Siri drar verkligen igång varanndra. Han är så medveten om saker och ting nu och nu märker man mer och mer hur mycket av det språkliga som han tar in.

Igår blev det premiär dopp i sjön, minst 18 grader var det och som jag sa förut så är den här lilla herrn verkligen ingen badkruka! :)

Vi har börjat med poolbygget och snart kan vi bada i poolen, underbart.

Snart blir det grill med mormor&morfar.


   

Av Maja Larsson - 24 maj 2012 20:04

Milos lekstuga som redan fanns när vi flyttade in behöver sig en riktig omgång (tror den är från när förr förra ägarna bodde här och deras barn är jämngamla med mig, så ni kanske förstår att den är rätt risig), då pappan inte tycker att det är så viktigt så har jag tänkt "piffa" till den lite grann! När mamma var barnvakt igår skurade hon golvet i den, men golvet behöver verkligen bytas så B skulle hålla utkik om han hitta något, ett glas till fönstret fattas och även en ytterdörr. Förra sommarn målade vi en fondvägg inne så vi får se hur mycket renovering det blir, det kanske endast blir lite "piff"  :) Möblerna som finns fanns där så det blir nog inte så mycket nytt! Har ni några idèer så hojta till!


Jag har idag även gett mig på våra "fina" rabatter, de är så gott som bara ogräs och som jag sagt förut så tycker jag verkligen inte om att hålla på i trädgården (eller jo när det är klart och man ser hur fint det blir) men jag tycker att trädgårdar är oviktiga och ska sköta sig själva! :) Skönt det vore.

Vi har ju också hunnit med mammalunch idag hos Linda, grillat blev det.. mums!


"Välkomna in i mitt lilla hem! "

 

"Någon post idag då?! "

 


Av Maja Larsson - 23 maj 2012 15:01

Idag har vi haft Zandra, Siri, Emma, Emilia&Felicia här på besök, fika&lunch blev det och barnen hade poolhäng och en massa lek&bus. Så kul att se de 3 (Milo, Siri&Emilia är jämngamla) leka med varanndra! :)

Nu blir det innehäng tills ikväll då det är dags för match för min del.


 


Av Maja Larsson - 22 maj 2012 20:20

Det känns faktiskt som att man är utomlands här hemma nu, lika varmt ute som inne och på kvällarna kan man sitta ute länge! Underbart :)

Vi har spenderat största delen av dagen utomhus, busat, lekt, klippt gräset och så har Milo premiär badat. Den här lilla buspojken kommer inte bli någon vattenkruka i sommar inte! :)


Att leka "jaga" leken har länge varit en favorit hos Milo, så länge jag kan minnas faktiskt.. Och runt bordet är ett perfekt ställe att leka denna lek, fast ibland är det lite skräckblandad förtjusning då han kan bli lite rädd när man "böar" på honom! :) Häromdagen körde vi denna lek utomhus runt vinbärsbusken istället, och det gick ju minst lika bra de. :)


   

Av Maja Larsson - 21 maj 2012 20:32

Äntligen har sommarvärmen kommit till Garphyttan också, som vi väntat på det. Har haft några sköna soltimmar under dagen som har resulterat i att jag är väldigt röd ikväll.. jag brukar aldrig bränna mig.. denna höst/vinter/vår har jag inte solat så mycket solarium som jag brukat (jag har äntligen skaffat mig ett sunt förnuft) så det kan vara anledningen, men brännan byggs väl på :)

Vi var nere en sväng och hälsade på Milos förskola/min arbetsplats på förmiddan. Så fort vi kom dit struntade Milo i mig, det fanns ju så mycket att leka med och så många barn att kolla in! :)


Igår kom familjen Delvenius och Ida&Alfons hit på em och hade lekdate med oss. Mysigt!

Cleo är född Dec 10 och Alfons Juli 11, så det skiljer inte så mycket på de alla tre.. dom kommer ha mycket roligt när de bli äldre! :)  


  

Av Maja Larsson - 20 maj 2012 21:17

Idag fick Milo testa en ny upplevelse, att vara barfota i gräset. Till en början tyckte han inte alls om det, han ville bara upp till mig när jag satte ner honom. Så började vi känna tillsammans med händerna, killa i ansiktet och under fötterna, det var ju jätte kul! Men fortfarande ville han inte gå på gräset... det såg riktigt kul ut! Men utan att tänka på att han var barfota sprang han iväg och hämtade bollen, och då gick det hur bra som helst! :) hihi gullunge.


 


Välkomna till mig. Mitt namn är Maja, jag är 25 år & bor en bit utanför Örebro tillsammans med min sambo Benny & våra barn Milo född 2011 & Lova 2014.
Här skriver jag om mitt liv som mamma och allt som hör vardagen till !

Mina hjärtan!

 

    

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards