milovaldemar

Alla inlägg under juli 2012

Av Maja Larsson - 31 juli 2012 17:27

Många inlägg på en och samma dag, men jag kör när jag väl har inspiration! :)

Det blev några timmar på stan/marieberg med min kära under dagen då Milo var hos mormor&morfar. Lite shopping till oss blev det allt (har inte handlat kläder till Milo på jag vet inte hur länge) , två par svarta shorts till mig blev det på Rut, jag klippte av mina trasiga Dr Denim med hög midja och jag blev så kär att jag var tvungen att köpa ett par :) Pappan klippte sig och hittade även han lite kläder.


 


Här kommer även lördagens jag, då det var släktträff hos farmor.

Älskar mina nya prickiga strumpbyxor från Cubus, avklippta Dr Denim och favvo linnet från Gina. Enkelt och snyggt om ni frågar mig. Strumpbyxorna åkte sedan av då det blev varmt igen.

  

Av Maja Larsson - 31 juli 2012 17:12

Åh vad dött de är här inne nu för tiden, men jag ser att ni fortfarande kikar in här så jag ska försöka skärpa mig. Det går ju att blogga från mobilen nu så ska försöka göra det lite oftare iaf ! Dagarna går i ett här hemma och är det fint väder är vi ute hela dagarna och njuter. Milo är verkligen överallt nu, det går fort. Han springer och klättrar på allt. En sån underbar ålder samtidigt som man ibland blir lite trött att hela tiden hålla koll ! :) Han pratar och snappar upp, förstår så mycket nu. Snart är det dags för inskolning och det känns väldigt vemodigt får jag säga! Men jag vet att det kommer gå bra när vi väl är där.

En vecka kvar tills mamman börjar jobba, det känns såklart också lite vemodigt, vart har denna tid tagit vägen? Mars förra året gick jag hem och nu är det augusti ett år senare. Puh, jag hinner inte med, men så känner kanske alla föräldrar?! :)

Imorrn drar pappan iväg och jobbar, ons-fre blir han borta, vi får se vad jag och lilleman hittar på för skoj. Moster Lina vill ju att vi kommer ner till Falkenberg men jag ser inte fram emot att åka så långt med Milo då han knappt ville sitta till Eskilstuna. Vi får se helt enkelt.


 

Av Maja Larsson - 31 juli 2012 16:45

Igår var vi på Parken Zoo med familjen Delvenius. Dagen kunde knappast bli bättre, toppen väder och mysigt! Det var lagom långt där inne, barnen blev aldrig rastlösa och så avslutade vi dagen med lite bad på parkenbadet! <3 Ett tips till er som har barn i samma ålder, åk dit! :)

Här kommer ett gäng bilder.


       

Hur söt är inte denna bild? Åh jag smälter varje gång jag ser den.. sötaste barnen <3

   



Av Maja Larsson - 26 juli 2012 21:25

I tisdags blev det Hallsbergsbadet och sedan middag hos farmor :) Milo älskade verkligen vattenrutschkanan där så igår när han bada i sin lilla pool fick det bli en vattenrutschkana där med :) dock inte lika skoj tyckte han.

Igår var det verkligen varmt så då blev det sol&bad här hemma hela dagen , För att sedan avsluta dagen/kvällen med fina vänner på stallyktan!
Idag har vi haft cleo, Emilie och Linda här hela dagen, mysigt!
Imorrn får vi se vad dagen har att erbjuda , vi ska iaf njuta av den sista veckan av semestern tillsammans för sen är det dags för mig att komma tillbaka till verkligheten efter 1.5 år hemma. Stor kram

Av Maja Larsson - 26 juli 2012 21:25

I tisdags blev det Hallsbergsbadet och sedan middag hos farmor :) Milo älskade verkligen vattenrutschkanan där så igår när han bada i sin lilla pool fick det bli en vattenrutschkana där med :) dock inte lika skoj tyckte han.

Igår var det verkligen varmt så då blev det sol&bad här hemma hela dagen , För att sedan avsluta dagen/kvällen med fina vänner på stallyktan!
Idag har vi haft cleo, Emilie och Linda här hela dagen, mysigt!
Imorrn får vi se vad dagen har att erbjuda , vi ska iaf njuta av den sista veckan av semestern tillsammans för sen är det dags för mig att komma tillbaka till verkligheten efter 1.5 år hemma. Stor kram

Av Maja Larsson - 23 juli 2012 20:40

Jag blir så trött på mig själv ibland, grubblar så mycket om kvällarna att jag har svårt att somna. Sömnbrist betyder dåligt för min del, säkert för många andra också. Jag tänker alldeles för mycket helt enkelt och mycket grubblande på vänner, kommer alltid in på vänner konstigt nog, men på sista tiden har jag känt att jag inte riktigt "passar" in någonstans, Erika hon finns såklart alltid där och hon hör av sig o så som vänner gör. Men vilka är egentligen ens riktiga vänner, vart finns dom när man behöver dom? Kanske bara är jag som är löjig.

Vi har inte fått mycket gjort idag, bara en sväng in till stan för att träffa mina kusiner, moster, mormor&morfar mfl. Sedan träning för både mig och Benny.

Imorrn hoppas jag på en bättre dag helt enkelt. Nu blir det SOA med min andra hälft.


 

Av Maja Larsson - 19 juli 2012 20:53

Idag var det dags för våran älskade vito att komma till hundhimlen. Kan inte förklara med ord hur det känns, han var ju ändå en del av våran familj. Även fast vi försökte hitta ett nytt hem till honom så känns det så tungt, hela dagen har vi gråtit, hur mkt tårar finns det egentligen i en människa?! Det är så tomt här hemma och saknaden är redan stor, saknar att han kommer till dörren när vi kommer hem, saknar att höra honom snarka i soffan, saknar att inte se honom ligga och lata sig i solen.. saknar att höra hans skall... Saknar allt!!! Tur att vi har våran fina son som lyser upp tillvaron just nu annars vet jag inte hur vi hade klarat oss!!
Älskar dig vito du finns i våra tankar hela tiden!! <3 15/7-05 - 19/7-12

Av Maja Larsson - 17 juli 2012 21:28

Idag blev det en tur till Boda Borg med Erika, Sara & hennes två systrar. Blev som barn på nytt och jag kommer nog ha ett och annat blåmärke imorrn! :)
Väl hemma igen är det full fart och fullt hus, (precis som det ska vara med andra ord :) ) Christine m familj var här och lekte.
Vi har fått en liten mini bagare här hemma, moster Hanna har sytt en bagar hatt :) så sött!!


Välkomna till mig. Mitt namn är Maja, jag är 25 år & bor en bit utanför Örebro tillsammans med min sambo Benny & våra barn Milo född 2011 & Lova 2014.
Här skriver jag om mitt liv som mamma och allt som hör vardagen till !

Mina hjärtan!

 

    

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards