milovaldemar

Alla inlägg under november 2013

Av Maja Larsson - 30 november 2013 20:05

Åh vad mysigt det blir i huset när man får fram alla julgrejer ! Har aldrig riktigt tyckt om jul men sen man själv flyttade till hus så gillar jag det skarpt! :)

Av Maja Larsson - 25 november 2013 20:48

Börjar bli smått stressad över alla dessa julklappar , borde ju egentligen tycka att det är mysigt att gå runt o handla och det tycker jag men är stressad för att jag inte vet vad jag ska handla för något !
Så vad handlar ni till era små ?
Milo får små paket i adventskalendern varje dag o så får han ett större paket på julafton, tror inte vi ska handla något mer än så nu innan jul , bättre att spara tills rean ! :)
Men sen är det ju alla andra .. Haha vad köper man ? Ge mig tips !!

I år blir granen vit & rosa , blir nog fint! :) jag tycker inte om att pynta med rött så här hemma går nästan allt julpynt i vitt!

Av Maja Larsson - 25 november 2013 19:47

Japp igår morse var de min tur att få magsjuka .. Och fyfan säger jag bara ! De värsta jag varit med om :(
Så nu har hela familjen Larsson / Bergström haft den iaf, skönt att slippa ha de vid jul ..något positivt!
Idag är jag på benen iaf men har knappt fått i mig någon mat så energin är på noll .
Här kommer en sen magbild , byter ju på torsdagar men hade glömt att ta någon bild!


V.22

Av Maja Larsson - 18 november 2013 13:41

Detta med telefoner är ju ett laddat ämne just nu .
Jag tycker själv att det är så otrevligt när man träffas för att umgås med folk och så sätter sig dom med telefonerna , visst fine .. Klart man får svara på sms o svara i telefonen men att sätta sig på Facebook eller instagram är ingen bra anledning tycker jag . Den lilla stund man ses klarar man sig väl utan det ? Eller ? Men tyvärr så är det ju såhär vi lever nu för tiden .. Man har den alltid med sig på ett eller annat sätt o den åker fram titt som tätt . Jag o Benny har den inte framme när vi leker med Milo . Sen när han kollar på film så brukar vi kolla men jag vill även att vi ska ta bort den då .. Man kan gott o väl ha den borta hela em tills han går o lägger sig, för den lilla stund man får tillsammans på vardagarna behöver man inte ha dom framme . Tycker att man som förälder ska vara närvarande när sitt barn undrar över något i filmen eller frågar något .. Då ska man inte vara helt inne i telefonen o säga vänta lite .. För de är så vissa föräldrar gör .. Nu skriver jag vissa för de är långtifrån alla men ni som läser detta försök att tänk på detta !
Nu är inte vi felfria heller men vi jobbar med det här o varje gång jag kollar får jag dåligt samvete gentemot Milo , och det måste ju börja någonstans !
Läste också att när man har små barn som ammar att de inte heller är bra att kolla mobilen då , annars vore det ju ett ypperligt tillfälle att kolla när Milo är på dagis. Vad tycker ni ?

Av Maja Larsson - 18 november 2013 13:24

Under lördagen blev Milo magsjuk så denna helg har vi inte gjort mycket . Idag och imorgon blir det vab för mig , Benny åkte till jobbet imorse men kom hem vid 9 då han också troligtvis har magsjuka . Svårt att veta när man bara är dålig i magen , det kan man ju vara annars med menar jag :p
Jag har sovit sen halv 12 nu och känner mig också konstig i magen .. Usch jag vill inte men det vore konstigt om jag klarar mig denna gång ! Det är tydligen en stor epedemi denna gång , då väldigt många barn o personal blivit sjuka . Nu vet jag ju inte riktigt om de bara är magsjuka men jag skulle tro det !
Nu till något trevligare .. Skulle så gärna vilja veta vilka ni är som klickar er in här, efter gårdagens inlägg som jag delade med mig av kan väl ni dela med er vilka ni är nu :)
Så skriv några rader ! :)
Kramar

Finaste bilden som syster Hanna tagit ! Jag älskar den .

Av Maja Larsson - 17 november 2013 20:44

Att shoppa är ett av mina stora fritidsintressen , jag älskar det verkligen o jag är nog lite av en shoppaholic!
I torsdags var jag iväg till Marieberg för att köpa present till mamma som fyllde i fredags . Jag hade fått massa presentkort och pengar i present så jag passade även på att kolla lite till mig själv , såklart !
Kom hem med ett par mammajeans , en mammatröja , vanlig svart basic tröja, träningsbyxor mm , milos juloutfit och sen lite presenter till alla barn som har kommit till världen ! :) för i fredags kom lilla Mårten , Hanna & jimmys son och i lördags kom milos kusin Emma till världen :) så nu längtar man ju lite extra tills det är vår tur att ligga på bb o vara i den där bebis bubblan , finns det något bättre ? <3

Av Maja Larsson - 17 november 2013 15:10

Tänkte dela med mig av våran resa till att få syskon .
Redan när Milo var ett halvår var jag sugen på ett till barn , jag har alltid drömt om att få barn tätt , (ca 1,5 år emellan ) men jag spelade fotboll och jag älskade att göra det just då så att få syskon passade inte just då . Men när säsongen var slut i september tänkte jag att då blir det perfekt .
Om jag inte minns helt fel så tror jag att under sommaren 2012 började vi försöka . Ingen stress då jag helst ville spela klart till september . När september var här och säsongen var slut blev jag stressad och tyckte det var konstigt att jag ännu inte blivit gravid ..
Men vi fortsatte o jag mådde sämre o sämre .. Mitt psyke klarade inte av detta . Jag tog kontakt med en psykolog och fick prata av mig . Men den hjälp jag ville ha fick jag inte !
I februari tror jag att jag tog kontakt med barnmorskan som hänvisade mig vidare till fertilitetskliniken på usö , det hade nu gått över 6 månader. Vi fick hem papper som vi fyllde i och fick svar att vi skulle behöva ta prover inför besöket . Vi kom aldrig iväg o gjorde det !
Alla runtom blev gravida och nu mådde jag verkligen piss , folk som frågade om det var dags för syskon osv . Ni anar inte hur jobbigt det är att få en sån fråga när man inte vill annat än att bli gravid . Jag blev bara mer o mer stressad o jag slutade att umgås med folk . Jag var ilsken , arg och ledsen . Arg på alla som blev gravida , sådär lätt som vi också blev med Milo ! Kunde inte glädjas åt dom.
Antar att alla känslor man har får en att känna sådär. Kunde lixom inte hjälpa det ! Alla ägglossningstest man tagit och alla graviditetstest man gjort gör bara att man sjunker ännu lägre .
Sommaren och semestern kom , jag hade bytt ut min depression till att träna , jag tränade jämt och all annan tid gick till Milo . Det blev som en tävling , kunde jag inte bli gravid kunde jag väl minsann träna upp den kropp jag alltid drömt om !
Men så den där veckan i ugglarp på västkusten när jag mådde någorlunda bra blev jag äntligen gravid !
Det hade gått ett år och när testet visade ett plus i augusti så släpptes all ångest och jag mådde hur bra som helst ! Vilken resa vi varit med om och dom som säger annat än att det är så psykiskt påfrestande för ett förhållande att genomgå något sånt här har så fel .. Att gå igenom något sånt här önskar jag inte ens min värsta fiende . Men det har stärkt både mig o Benny och nu mår vi alla bra!
Vill gärna att detta stannar här och vill inte prata om detta då jag fortfarande kan bli ledsen över det ! Hoppas ni har förståelse över detta men antar att många av er redan anat att det har varit något med mig !

Första magbilden efter plusset !

Av Maja Larsson - 14 november 2013 19:46


Välkomna till mig. Mitt namn är Maja, jag är 25 år & bor en bit utanför Örebro tillsammans med min sambo Benny & våra barn Milo född 2011 & Lova 2014.
Här skriver jag om mitt liv som mamma och allt som hör vardagen till !

Mina hjärtan!

 

    

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards