milovaldemar

Alla inlägg under februari 2014

Av Maja Larsson - 28 februari 2014 12:16

Milo snappar upp allt nu för tiden , och minsta lilla grej kommer han ihåg.
Det gäller att tänka på vad man säger o vad man gör här hemma :)
På dagis har han sett en pojke med spindelmannen dräkt , de större killarna har nog också pratat om Hulken . Så här hemma leks det spindelmannen och Hulken (inte för att jag vet hur dom leker de) men han pratar mkt om just dom två . Så igår kom hans pappa hem med just en spindelmannen dräkt , om det var någon som blev glad ? Tror han helst velat sova med den på också :)
Jag köper ju aldrig , aldrig kläder med tryck på ex seriefigurer . Tycker personligen det är så fult och vill inte sätta på Milo det . Pyjamas går bra men inget annat . Så han har ju lixom aldrig fått ha det på sig så som andra barn fått , så han blev väl såklart överlycklig över denna maskeraddräkt.

Ja ni ser ju själva vilken nöjd liten kille :)

Av Maja Larsson - 25 februari 2014 20:30

Idag var vi till doktorn med Milo , och precis som vi trodde så har pung bråcket kommit tillbaka , fast på andra sidan . De kunde inte svara på varför men tydligen så blir det så ibland . Det blir operation igen , men ingen brådska då han inte har ont . Så vi väntar nog till nästa höst / vinter iaf . Men det känns så trist att behöva genomgå operationen igen , det var så psykiskt jobbigt sist. Han blir iof större och förstår på ett annat sätt.
Det blev en heldag med plutten iaf , stor handling , mc Donalds , utelek i fina vädret o sedan avslutade vi med gympa !! En toppen tisdag trots tråkigt besked .

Älskade goa unge ! <3

Av Maja Larsson - 25 februari 2014 20:24

Imorgon är det exakt 5 veckor kvar , räknar iof med att gå över minst en vecka men kör nedräkning till det satta datumet iaf .
Börjar bli väldigt trött på att vara gravid nu , känns som att jag varit gravid hur länge som helst . Har ont i fogarna o orkar knappt något längre . Sover så dåligt på nätterna , vaknar varje gång jag vänder mig o sen upp o kissa minst en gång. Sover större delen av dagen när Milo är på dagis iaf. Nu vill jag att tiden ska gå fort så vi får se vem som gömmer sig där inne . Är så nyfiken ! :)
Har börjat skriva lista på vad jag ska packa med i bb väskan , har börjat tvätta o vika in bebis kläder i byrån , sen är det bara säng o vagn som ska bäddas . Vid den här tiden med Milo hade jag garanterat gjort allt redan :p känner ingen brådska för det den här gången, tar det som de kommer :) hihi

Bild från idag .

Av Maja Larsson - 23 februari 2014 20:25

I torsdags kom lina äntligen hit , vi har inte setts sen jul ! Milo har verkligen saknat henne , jag med såklart men Milo pratar ofta om henne .
Så i helgen har vi myst massor o bara varit . Åkt slalom två gånger har vi också hunnit med o igår kväll kom My.
Jag blir så stolt så jag spricker över Milo , jag brukar inte skryta men ibland får man det , han är helt otrolig på att åka slalom , vi har väl varit uppe 10 gånger kanske , och igår åkte han lift helt själv ända upp till toppen, flera gånger också . Så åker han ner för nästan hela backen helt själv ! Jag står där nere o ler för mig själv o undrar vart det kommer sluta , duktiga lilla kille !! Vi är så stolta över dig . <3

Han vill såklart åka med stavar som de stora barnen gör :p

Av Maja Larsson - 23 februari 2014 20:18

Magbild från idag .

Fix

Av Maja Larsson - 16 februari 2014 20:08

I fredags var Benny o köpte en byrå på ikea , en likadan son vi hade i hallen fast vit .
Vi hade en stor kista i hallen där uppe som jag fått av mormor o morfar men den är så stor o just nu är den bara i vägen tyvärr . Så vi flyttade ner den i källaren , så flyttade vi upp den svart/bruna byrån och till sist monterade vi ihop den nya till hallen där nere . Vilken skillnad !! Älskar att möblera o fixa iordning . Tanken är att bl.a bebisens kläder ska vara i den där uppe. Ja vi får se om jag gör om mer innan bebisen kommer men just nu kör vi på detta !! Nu ska bara kläderna tvättas upp o sen ska jag börja vika in dom. Har dock inte köpt så mkt denna gång , har ju kvar nästan allt från Milo o eftersom vi inte vet vad det blir så känns det onödigt att köpa massa nu innan!

Tog dock inte före bilder men så här blev det !

Av Maja Larsson - 13 februari 2014 07:03

Igår var det exakt 7 veckor kvar tills vi är beräknade . Räknar dock med att gå över minst en vecka som jag gjorde sist !
Var hos barnmorskan igår o allt såg bra ut , följer kurvan på magen o måttet är precis som med Milo ! Fast känner mig mkt större denna gång men då fick jag det bekräftat att jag inte är större :p nästa gång ska vi skriva lite inför förlossningen , herregud börjar bli lite nervös samtidigt som jag längtar så efter den dagen när vi är där :)


Välkomna till mig. Mitt namn är Maja, jag är 25 år & bor en bit utanför Örebro tillsammans med min sambo Benny & våra barn Milo född 2011 & Lova 2014.
Här skriver jag om mitt liv som mamma och allt som hör vardagen till !

Mina hjärtan!

 

    

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards