milovaldemar

Alla inlägg under september 2014

Av Maja Larsson - 24 september 2014 22:40

Lovas utveckling har tagit raketfart de senaste veckorna .. Benny tror (jag låter honom tro det :p ) att det är för att han är hemma nu :) haha men hon har iaf lärt sig på dom här veckorna att krypa ordentligt , sitta stadigt , ställa sig upp & att gå med gåvagnen .. Hon är helt otrolig vår lilla tjej , hon är ju så liten ! Hon är tidigare än vad Milo var & då var han tidig att lära sig! Kanske detta beror på dessa nätter ? Ja vi vet inte riktigt men kanske de har med de att göra . Vi har börjat lite grann med mat & gröt , hon är inte jätte förtjust i gröten , vi är inne på tredje sorten nu men inte ens den verkar bra :p morot & palsternacka är helt okej och rån mumsar hon i sig :) även banan är en hitt ! Ja de där kommer väl så småningom men jag blir lite stressad över de för hon blir ju snart 6 månader . Annars är det en pigg & nästan jämt glad tjej vi har här hemma . Sover som sagt inte jätte mkt , typ en lång på fm & en lång på em . Älskar när Milo busar med henne och man riktigt ser hur hon tittar med stora ögon på sin fina bror , vilken förebild han är ! Världens finaste storebror ! <3

Av Maja Larsson - 24 september 2014 22:28

Ja de här med sömn & småbarnsliv, det blir inte mkt sömn just nu .. Har nog blivit lite bortskämd med sömn av Lova då hon från början tills nu för ca 1.5 månad sen bara åt 1 eller 2 gånger . Men nu vet jag inte riktigt vad som hänt med vår lilla tjej , hon snuttar nätterna igenom .. Jag somnar ju såklart om när hon snuttar men när jag vaknar & ska lägga ner henne på kudden vaknar hon och de är bara att börja om .. Så hon ligger på min arm större delen av natten . Jag hade tänkt att jag skulle sluta amma nu vid 6 månader men jag vetitusan om det kommer gå på natten .. Vi får väl försöka helt enkelt . Med Milo var de aldrig något problem att sluta amma så jag hoppas det inte blir de nu heller ! Håll tummarna att det går bra :)

Av Maja Larsson - 24 september 2014 22:18

I torsdags var det ju dags för röntgen igen , där inne träffade jag en av mina vänner , Hanna som jobbar som röntgensjuksköterska :) efter röntgen träffade jag läkaren som konstaterade att foten läker fint och att dom skickar hem en lapp med tid att ta bort gipset .. Så nu väntar jag ivrigt på att få de där brevet så jag vet när det blir av !! Ser fram emot det så sjukt mycket o har väl aldrig längtat efter något så mkt (jo de är klart jag har längtat förr :) ) men den frihet det kommer ge mig när gipset är borta slår inget just nu !! Har börjat lära mig att leva med gipset , & det går bättre än förväntat . Kan stödja mer o mer på benet & kan bära Lova lite grann här hemma . Att duscha är inte längre nåt stort projekt (sitter på en pall i duschen ) och att ta sig upp & ner för trappen går nu helt okej ! Klart det är jobbigt att gå på kryckor & jag skulle göra allt för att byta bort det men nu är det ju såhär och jag försöker tänka att det finns dom som har det värre ! Jag är glad att det var jag och inte Milo . Jag är inte den som klagar & försöker att se det mesta positivt . (Klart jag med klagar ibland , det måste man få göra :) ) men kan bli lite trött på folk som klagar över allt . Klart man är trött o så men de hör väl till småbarnslivet ? :)

Bilden längst ner var när vi var på skojlandet med några andra mammor & barn :) där satt jag & hade så ont i foten !

Av Maja Larsson - 17 september 2014 09:42

Förra måndagen var jag iväg till skojlandet med några andra mammor & barn . Lova sov när vi kom dit så passade på att leka med Milo , han ville pka rutschkana så sagt och gjort.. Det gjorde vi ! De var en sånt där rör man åker i och på botten var det bollhav . Jag åkte men när jag landade var det så lite bollar och inte alls så djupt som jag trodde så foten vek sig på något konstigt sätt . Gjorde satans ont men höll masken för dom andra och kämpade på där inne till efter lunch . Satte mig i bilen och då brast det , hade så ont så visste inte vart jag skulle ta vägen . Väl hemma fick jag kämpa in med båda barnen och sen slängde jag mig i soffan med foten i högläge . Den var redan rejält svullen . Men det blev bara värre , det gjorde ännu ondare nu så ringde hem Benny efter att jag pratat med sjukvården som tyckte att jag skulle åka in till akuten . Mamma kom för att ta Milo som skulle på gympa o jag, Benny & Lova åkte in . Blev skickad till frakturmottagningen o där fick jag röntgas efter en låååång väntan såklart !! All denna väntan inom sjukvården , Puh ! Fick röntgas två gånger sen blev vi skickade ner till akuten . Kl var typ halv 5 nu & vi var inne vid 3. Hade bara ätit två korvar till lunch så jag var så hungrig . På akuten fick vi vänta , o vänta & vänta . Kl 8 fick Benny nog o sa att vi bara hade barnvakt till 9 så vi var tvugna att åka , ja då gick det minsann fort , läkaren kom in o talade om att det var en fotledsfraktur , gips i minst 6 veckor men att jag behöver opereras för att se så att benet växer rätt .. Och isf behöver de sätta in skruvar (Typ nåt sånt ) . Gips på och så åkte vi hem .. Jag grät , så mkt har jag nog aldrig gråtit .. Allt kändes skit .. Skulle inte kunna gå, träna , leka med mina barn på minst 6 veckor !!! Jag som bara trodde det var en rejäl stukning . fick operations tid på torsdagen , dom sövde mig men behövde aldrig gå in i foten då läkaren tyckte att foten kändes okej så det var ju skönt . Ska in på röntgen på torsdag igen så får vi se vad dom säger då !
Men nu efter drygt 1 vecka med gips så känns det iaf liiiite bättre . Det är fortfarande sjukt frustrerande att inte kunna göra något , saknar så att kunna gå ut och gå eller att springa runt med Milo .. Kan ju inte ens bära Lova . Jag saknar att kunna dammsuga , känner mig så handikappad . Har iaf börjat kunna laga lite mat och diska , får sätta mig på en stol emellanåt för att vila men det funkar ändå . Att se alla andra träna & gå ut och gå gör mig ännu mer frustrerad , för jag vill ju också !! Jag var ju igång nu och ville så gärna köra på , men nu får jag börja om från ruta ett igen !
Det enda positiva med detta är att Benny får vara hemma , Lova & Benny har fått en sån fin relation nu & hon är inte alls lika mammig längre . Men de är nog de enda som är positivt .
/ en butter mamma

Ovido - Quiz & Flashcards