milovaldemar

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2013

Dagens och magen

Av Maja Larsson - 15 oktober 2013 20:24

Jag och magen idag . Det sa poff så kom magen fram o nu syns den rejält (speciellt när jag har tajt) tycker jag blivit svullen i ansiktet också sen alla andra ställen man blivit lite rundare på men försöker blunda för de än sålänge ! Fast att jag tycker att det är jobbigt att gå upp igen .
Har ju varit så sjukt trött denna graviditet så har knappt orkat något , från att ha tränat massvis under sommaren till att inte göra något (endast 2 pass per vecka) inte ens promenader så förstår jag att jag lagt på mig en hel del.. Men jag är så peppad denna gång att börja träna efter o återfå kroppen jag hade ! Så det ska nog gå bra!
Nu åter till måendet :
Illamåendet var precis som förra gången fram till vecka 12 sen avtog det , skönt !
Redan i vecka 11 började jag äta järntabletter dagligen .. Inte likt förra gången då jag började ca i mitten av grav.
Denna helg har även foglossningen börjat spöka , har så sjukt ont på "muttbenet" (haha vet inte vad jag ska kalla det ) när jag suttit still en stund gör det så ont att jag knappt kan gå , värst är det på kvällarna efter en hel dag. Hoppas att detta avtar.
Ne nu ska jag mysa i soffan framför one tree hill på plattan , Josse har lockat mig med den serien igen, har inte sett klart alla säsonger så det är ju perfekt nu när man inte orkar så mycket :)
Kramar

 
 
Emmeli

Emmeli

16 oktober 2013 09:28

Hej Maja!

När jag köpte den fina kappan ifrån hannaz för ett tag sedan, så såg jag att du också var sugen på den. Jag har inte använt den en endaste gång, den hänger bara och är fin på galge. Jag trodde att jag brehövde en till jacka, i all iverr, men tydligen inte. Det känns väldigt synd på en sån fin kappa
Vill du, så får du köpa den av mig om du är intresserad? Den kostar 1999 i början, är använd 5 ggr. Jag köpte den för 800 plus frakt. Du får den för 650 kr och jag bjuder på frakten!

Med vänlig hälsning, /Emmeli, lillafrunsdagbok.se

http://www.lillafrunsdagbok.se

 
Ingen bild

Hanna.K

16 oktober 2013 15:01

inte kul att foglossningen börjat spöka redan :-( Tyvärr har jag inget bättre tips än att sluta med lite tuffare träning och tunga lyft. Jag slutade ju direkt med långa promenader,jogg och fotbollen och jag tycker att jag klarat mig väldigt bra. Bättre än sist. Det är nu på slutet som det blivit riktigt jävligt. Man kan ju fortfarande röra sig såklart men se till att gå sakta med små steg och gå inte för långt utan hitta den sträckan och takten som du ändå känner dig okej med efteråt. Jag fick tipset av sjukgymnasten att om jag går en promenad på kvällen och har ont dagen efter (mer ont än vad jag hade under gårdagen) så skulle jag trappa ner mer. Att känna lite under och efter promenaden skulle väl vara okej men om man märkte att kroppen blev sämre dagen efter så hade man pressat för hårt. Detta kan däremot vara väldigt frustrerande speciellt i början då man är så van vid att få loss endorfinerna som man mår bra av. Min gräns vad gällde sträcka att gå gick från mig hem till Sara vilket inte alls är långt. Jättetråkigt och frustrerande men hellre det än att ha den där hemska smärtan när fogarna bråkar som mest. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Larsson - 12 januari 2015 20:39

Nu har Lova börjat säga mamma , det är så gulligt och jag smälter lite varje gång . Det är dock inte medvetet mamma till mig utan hon säger mamma typ hela tiden :) hon har även sagt pappa några gånger , tur de så pappan blir lite glad också :p hehe ....

Av Maja Larsson - 8 januari 2015 21:46


I söndags tog Lova sina första små steg . Hon står lull nu nästan hela tiden och ställer sig upp utan stöd så vi har bara gått o väntat på detta :) men lite fegare än brorsan som ju vid 9 månader gick helt ! ...

Av Maja Larsson - 3 januari 2015 06:59

Nu kör vi ombytta roller i detta hus . Förut var det alltid Milo som vakna tidigt men nu sover han och pappa så gott och istället sitter jag här med pigga Lova . Halv 7 ville hon gå upp ! Jäääsp ! Men med tända ljus , en filt och kaffe är det ju supe...

Av Maja Larsson - 31 december 2014 21:45

2014 har helt klart varit ett av mina bästa år men det har också varit en del motgångar . 1. Det bästa är ju såklart att lillasyster Lova föddes , äntligen var Milo storebror och vi var 4 i familjen . 2. I samband med Lovas dop sa vi också JA och ...

Av Maja Larsson - 16 december 2014 21:26

De blir inte mycket bloggande denna tid . Det är fullt upp nästan jämt känns det som och när man får en ledig tid prioriteras inte bloggen . Men det händer inte så mycket heller för den delen . Vardagen rullar på i en väldig fart och de senaste helge...


Välkomna till mig. Mitt namn är Maja, jag är 25 år & bor en bit utanför Örebro tillsammans med min sambo Benny & våra barn Milo född 2011 & Lova 2014.
Här skriver jag om mitt liv som mamma och allt som hör vardagen till !

Mina hjärtan!

 

    

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards