milovaldemar

Direktlänk till inlägg 17 september 2014

Familjen otur

Av Maja Larsson - 17 september 2014 09:42

Förra måndagen var jag iväg till skojlandet med några andra mammor & barn . Lova sov när vi kom dit så passade på att leka med Milo , han ville pka rutschkana så sagt och gjort.. Det gjorde vi ! De var en sånt där rör man åker i och på botten var det bollhav . Jag åkte men när jag landade var det så lite bollar och inte alls så djupt som jag trodde så foten vek sig på något konstigt sätt . Gjorde satans ont men höll masken för dom andra och kämpade på där inne till efter lunch . Satte mig i bilen och då brast det , hade så ont så visste inte vart jag skulle ta vägen . Väl hemma fick jag kämpa in med båda barnen och sen slängde jag mig i soffan med foten i högläge . Den var redan rejält svullen . Men det blev bara värre , det gjorde ännu ondare nu så ringde hem Benny efter att jag pratat med sjukvården som tyckte att jag skulle åka in till akuten . Mamma kom för att ta Milo som skulle på gympa o jag, Benny & Lova åkte in . Blev skickad till frakturmottagningen o där fick jag röntgas efter en låååång väntan såklart !! All denna väntan inom sjukvården , Puh ! Fick röntgas två gånger sen blev vi skickade ner till akuten . Kl var typ halv 5 nu & vi var inne vid 3. Hade bara ätit två korvar till lunch så jag var så hungrig . På akuten fick vi vänta , o vänta & vänta . Kl 8 fick Benny nog o sa att vi bara hade barnvakt till 9 så vi var tvugna att åka , ja då gick det minsann fort , läkaren kom in o talade om att det var en fotledsfraktur , gips i minst 6 veckor men att jag behöver opereras för att se så att benet växer rätt .. Och isf behöver de sätta in skruvar (Typ nåt sånt ) . Gips på och så åkte vi hem .. Jag grät , så mkt har jag nog aldrig gråtit .. Allt kändes skit .. Skulle inte kunna gå, träna , leka med mina barn på minst 6 veckor !!! Jag som bara trodde det var en rejäl stukning . fick operations tid på torsdagen , dom sövde mig men behövde aldrig gå in i foten då läkaren tyckte att foten kändes okej så det var ju skönt . Ska in på röntgen på torsdag igen så får vi se vad dom säger då !
Men nu efter drygt 1 vecka med gips så känns det iaf liiiite bättre . Det är fortfarande sjukt frustrerande att inte kunna göra något , saknar så att kunna gå ut och gå eller att springa runt med Milo .. Kan ju inte ens bära Lova . Jag saknar att kunna dammsuga , känner mig så handikappad . Har iaf börjat kunna laga lite mat och diska , får sätta mig på en stol emellanåt för att vila men det funkar ändå . Att se alla andra träna & gå ut och gå gör mig ännu mer frustrerad , för jag vill ju också !! Jag var ju igång nu och ville så gärna köra på , men nu får jag börja om från ruta ett igen !
Det enda positiva med detta är att Benny får vara hemma , Lova & Benny har fått en sån fin relation nu & hon är inte alls lika mammig längre . Men de är nog de enda som är positivt .
/ en butter mamma

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Larsson - 12 januari 2015 20:39

Nu har Lova börjat säga mamma , det är så gulligt och jag smälter lite varje gång . Det är dock inte medvetet mamma till mig utan hon säger mamma typ hela tiden :) hon har även sagt pappa några gånger , tur de så pappan blir lite glad också :p hehe ....

Av Maja Larsson - 8 januari 2015 21:46


I söndags tog Lova sina första små steg . Hon står lull nu nästan hela tiden och ställer sig upp utan stöd så vi har bara gått o väntat på detta :) men lite fegare än brorsan som ju vid 9 månader gick helt ! ...

Av Maja Larsson - 3 januari 2015 06:59

Nu kör vi ombytta roller i detta hus . Förut var det alltid Milo som vakna tidigt men nu sover han och pappa så gott och istället sitter jag här med pigga Lova . Halv 7 ville hon gå upp ! Jäääsp ! Men med tända ljus , en filt och kaffe är det ju supe...

Av Maja Larsson - 31 december 2014 21:45

2014 har helt klart varit ett av mina bästa år men det har också varit en del motgångar . 1. Det bästa är ju såklart att lillasyster Lova föddes , äntligen var Milo storebror och vi var 4 i familjen . 2. I samband med Lovas dop sa vi också JA och ...

Av Maja Larsson - 16 december 2014 21:26

De blir inte mycket bloggande denna tid . Det är fullt upp nästan jämt känns det som och när man får en ledig tid prioriteras inte bloggen . Men det händer inte så mycket heller för den delen . Vardagen rullar på i en väldig fart och de senaste helge...

Ovido - Quiz & Flashcards