milovaldemar

Alla inlägg den 17 juni 2011

Av Maja Larsson - 17 juni 2011 10:28

Milo var beräknad att komma den 9 maj.

Vaknade Kl 4 på lördag morgon den 14 maj av att värkarna gjorde ont. Dom kom ca var 5 minut. Tog ett bad vid 6, hjälpte en del. Ringde KGA vid 7 då värkarna gjorde riktigt ont. Tog 2 Alvedon, gick över lite grann. Värkarna fortsatte att komma ca var 5 minut. Åkte till KGA vid 10. Var då bara öppen 2 cm, de tog ctg o värkarna kom var 5 minut. Jag tog ett bad o de var riktigt skönt, efter de tog vi en promenad. De stod still så barnmorskorna tyckte vi skulle åka iväg en sväng så vi åkte till Bennys pappa vid 15. Vid 20.30 (När hocky finalen började :) ) började värkarna göra riktigt ont o jag kände att jag inte orkade andas igenom värkarna längre så vi tyckte de var bäst att åka in. Jag var då öppen 3 cm. Fick morfinspruta som gjorde att jag kunde vila lite. Sov ca 1 timma. Tog ett bad efter de o nu började värkarna göra riktigt ont. Började med lustgas men kände att jag behövde mer. Var öppen 5 cm om jag inte minns helt fel. Typ vid 1 tiden kom läkaren o jag fick epidural , den gjorde verkligen susen. Tog bort allt de onda. Jag satte mig på pilates bollen. Fick dropförstärkande eller va de heter (som gör att värkarna kommer igång ännu mer) Värkarna kom tillbaka efter ett tag ,kommer inte ihåg hur lång tid men nu gjorde dom ont i bakdelen, innan satt smärtan I nedre delen av magen. Började med lustgas igen. Vid 6 tiden var jag öppen 10 cm o vid halv 7 är våran Milo född. 4090g o 50cm lång. Helt perfekt!

Det blev en väldigt långdragen förlossning då jag hade väldigt lång latensfas (från början tills man är öppen 5 cm) . Det är vanligt med förstföderskor. I slutet blev de väldigt jobbigt, hans huvud var så långt nere men jag var inte öppen 10 cm så jag fick inte börja krysta. Benny var helt otrolig under hela förlossningen, han tyckte nog att det var jobbigt att se mig ha så ont, de är aldrig kul att se någon man älskar ha ont! Han var ett bra stöd o höll sig lugn o de var skönt. Ett tag ville jag ge upp, jag var helt slut o de gjorde så fruktansvärt ont. Men så här efteråt är de värt varenda smärta för nu har vi världens finaste prins hos oss, Milo Valdemar Bergström

          Milo 3 dagar gammal   Mamma Maja 3 dagar gammal.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards