milovaldemar

Alla inlägg den 2 juli 2011

Av Maja Larsson - 2 juli 2011 16:43

Den 27 juni (i måndags) vände sig lilleman från mage till rygg :) snacka om att jag blev stolt, hehe :) 6 veckor gammal. Lillfisen som mormor kallar honom :)

Så nu tränar vi varje dag men han tycker inte jätte mkt om att ligga på mage!


  Här ser ni hans torsk på tungan!

    Finns de något sötare än bebis händer och fötter, jag blir helt frällst när jag ser dom här små godingarna :)

  Vito badar!


 





Av Maja Larsson - 2 juli 2011 10:37

Nu är de redan juli, herregud vart tar sommarn vägen?!

Idag regnar de o de är nog bara jag som tycker de är skönt ;) .. Då kan jag med gott samvete sitta inne hela dagen! När de är sol vill jag inte sitta inne.

På måndag blir Milo 7 veckor, jag hinner inte riktigt med. Känner att jag vill stanna tiden för ett tag o bara njuta nu. Lilleman har börjat sova lite längre stunder på dagarna nu o tro de eller ej men han sover i vagnen, vet inte om de beror på värmen :)

Han somnar för natten ca 9 o vaknar igen för lite käk vid 3 o sen vid 6 halv 7. Men bara för att jag skriver att de fungerar så bra så kommer han säkert ändra sina rutiner, de är konstigt med han för så fort man börjat prata om något "problem" så ändrar han de själv ;)

Vi var på BVC i onsdags o han fortsätter o växa, nu väger han 5860g o är 56 cm lång. I torsdags var vi på föräldragrupp o träffade alla bebisar, vi  var ju bara med en gång när jag var gravid men de var ändå kul att se alla, sen kan de vara bra o gå och få lite information osv!

Milo har fått torsk på tungan, de är tydligen vanligt bland spädbarn o jag har lite på brösten. Så nu kör vi med vischy vatten hela dagarna, han får i mun o jag smörjer på!

Håller på o fixar inför dopet, måste fixa inbjudningskort osv o jag känner mig så stressad men de blir iaf den 3 september!

Benny jobbar 2 veckor till sen har han 4 veckor semester och de ska verkligen bli så skönt att han är hemma hos oss.


           

Ovido - Quiz & Flashcards