milovaldemar

Alla inlägg under juni 2011

Av Maja Larsson - 15 juni 2011 20:31

Nu har några av mina fina tjejer varit här o träffat Milo, äntligen ;) .. Alltid lika mysigt att träffas, man har så mkt att prata om eftersom att de blir ett tag emellan träffarna! Tack så mkt för de fina presenterna, Milo blir så bortskämd . Snart kommer de ju en till liten bebis i ligan, Ida&Markus lille prins är beräknad att komma 27 juli så vi får se när han har tänkt att komma ut, Milo kommer ju se jätte stor ut.


 


Milos mormor var här förut o lämna 1 månaders present! :)

Imorrn ska vi till marieberg med moster Tilda, måste passa på o träffa henne när hon är här eftersom hon nuförtiden är en göteborgare ;)


Imorrn kommer de upp lite om hur Milo varit den första månaden i sitt liv, mest för att jag själv ska kunna gå tillbaka o läsa! Man vill inte missa en sekund av hans liv o därför ska jag försöka dokumentera allt som händer! :)      

Av Maja Larsson - 15 juni 2011 10:46

Idag får vi äntligen besök av några av tjejerna som inte varit här än ;)


Måste bara visa er ett jätte bra tips på present till någon som fått barn, en blöjtårta med lite grejer i ;) .. perfekt då blöjor är något som går åt en hel del! Fick denna av Jeppe&Tilda!

     


Imorrn blir Milo 1 månad, då ska vi ha 1 månaders kalas! :) Mys.


Av Maja Larsson - 14 juni 2011 18:06

Igår blev min stora kille 4 veckor, herregud vad tiden rullar på! De går alldeles för fort. Idag var vi på BVC för läkarundersökning, idag vägde han 5180g o var 54,8 cm lång. Förra gången vi var där (1 juni) vägde han 4565g o var 52,5 cm lång så han har verkligen vuxit fort :) .. Men de är inte så konstigt eftersom att han äter konstant, haha. Känns inte som att man gör annat än o ammar. Nu kör vi ju lite ersättning också (ca 2 ggr om dagen) men ska nog börja lite mer med de då inte mjölken verkar räcka!

Varje dag får jag leenden av min underbara son o jag blir lika glad varje gång, i lördags var mamma här en sväng på fm o då fick hon också ett leende, hon blev så glad att hon började gråta ;) ..söta mamma ! Mamma o Lina var förresten med idag på BVC, de va rätt skönt då lilleman skrek sig genom hela undersökningen så tillslut fick vi ta en matpaus så han skulle lugna sig. Usch vad ont de gjorde i mamma hjärtat!


Av Maja Larsson - 13 juni 2011 19:09

Milo
Populäritet idag: Oförändrad trend oförändrad
Placering på namntoppen 2010: 48
Antal män med namnet i Sverige: 1211
Antal kvinnor med namnet i Sverige: 29
Namnsdag : 7 Maj
 
Av germanskt ursprung och betyder den barmhärtige.

I engelskan förekommer varianten Miles (källa:www,behindthename.com).


I Sverige är Milo fortfarande ganska ovanligt men på väg upp.Både bland svenska och utlänska personer. Den svenska betydeslen är Efterlängtad kärlek.


År 2000 var namnet nr 884 på topplistan, 2006 hade vi Milo på plats 138.
Det finns 293 män som har förnamnet Milo. Av dessa har 221 namnet Milo som tilltalsnamn/ förstanamn. Och det finns 15 kvinnor som har förnamnet Milo varav endast 6 har namnet Milo som tilltalsnamn/ förstanamn.


Milo betyder "the merciful". Milo betyder äpple på grekiska. Ett typiskt montenegriniskt namn, betyder "den käre". Finns en variant för flickor- Milla.


Milo anses också betyda "min kärlek", milo = my love

 
Valdemar
Placering på namntoppen 2010: Inte i topp 100
Antal män med namnet i Sverige: 13738
Antal kvinnor med namnet i Sverige: 0
Namnsdag : 18 April
 
Mansnamnet Valdemar är ett gammalt nordiskt namn besläktat med det slaviska namnet Vladimir som lär betyda "världens herre" eller "prisad för sin makt". Enligt vissa källor bygger det slaviska namnet i sin tur på tidigare germanska rötter, enligt andra källor anses de slaviska och germanska formerna gå tillbaka till samma indoeuropeiska rötter. En person som bar namnet var Valdemar den store, dansk kung på 1100-talet. Han fick namnet efter sin morfar, den ryske storfursten Vladimir. Namnet har burits av flera danska kungar. Namnet var mycket populärt i början på 1900-talet. Därefter avtog det i användning för att åter öka i slutet av seklet.
 

 

Tidigare månad - Senare månad

Välkomna till mig. Mitt namn är Maja, jag är 25 år & bor en bit utanför Örebro tillsammans med min sambo Benny & våra barn Milo född 2011 & Lova 2014.
Här skriver jag om mitt liv som mamma och allt som hör vardagen till !

Mina hjärtan!

 

    

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<<
Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards