milovaldemar

Alla inlägg den 24 augusti 2011

Av Maja Larsson - 24 augusti 2011 20:56

Åh har haft en sån underbardag idag. Milo har varit nöjd i stort sett hela dagen. Man blir så glad när ens barn är glad o mår bra. Hoppas han inte blir alltför dålig imorrn.

Efter "morgonpromenad" (slutade vid 11) så tog vi de lugnt här hemma, bara mös o lekte. Sen kom pappan hem en sväng, käka o sedan åkte han igen för att spela match då kom mormor hit o hämtade oss så åkte vi hem till dom. Vi gick en sväng i skogen o plockade blåbär så nu har jag ca 3 liter i frysen plus massa äppelmos o andra bär. Mums, så gott att ta fram i vinter! Nu sover lilleman i vagnen, hoppas han sover för natten han brukar nämligen somna runt 8,9.  Jag har tänt lite ljus o har en lugn stund för mig själv, kan behöva lite ensamtid också! Pappan kommer väl hem om en stund.


Sov gott.

Tog fram en Alfons Åberg bok o Milo blev väldigt intresserad av vad de var! :)

  Underbara du!  

Av Maja Larsson - 24 augusti 2011 13:02

Dagen började med grötfrukost (som varje dag) o sedan en långpromenad med Emilie, Cleo o Charlie. Det slutade med att vi hade gått 1 mil, skönt ! :)

Sen hann jag duscha o städa innan lilleman valde att vakna, inte varje dag han sover så länge o då får jag nästan panik att jag ska hinna så mkt på den tiden, fast jag kollar honom var o varannan minut! :) Nu ligger han o leker på på sin filt, han har verkligen blivit duktig på att ligga en stund själv. Fast jag känner mig rätt elak när jag låter honom ligga själv fast jag tror att de kan vara bra att dom får leka själva med! Han har börjat "åla" sig runt omkring, han tar sig runt inte fram o bak som andra gör. hehe gullunge. Imorrn är det dags på vaccination, då får pappan följa med för jag kommer säkerligen gråta en skvätt, blir så ledsen när han är ledsen. De är väl "mammahormoner" finns de? ! :)

Har faktiskt inte speciellt mkt träningvärk idag, kanske blir värre imorrn! :)


   Mamma o son matchar med adidasdress! ;)   

 





Välkomna till mig. Mitt namn är Maja, jag är 25 år & bor en bit utanför Örebro tillsammans med min sambo Benny & våra barn Milo född 2011 & Lova 2014.
Här skriver jag om mitt liv som mamma och allt som hör vardagen till !

Mina hjärtan!

 

    

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards