milovaldemar

Alla inlägg under februari 2012

Av Maja Larsson - 18 februari 2012 10:05

Vilken natt, Milo sov från halv 10 (när vi gick hem från fam Delvenius) , vakna vid 1, men somnade om fort för att sedan sova till halv 6 för lite käk och sedan till halv 8!!!! :) Ojoj, pappan hade tur då det var hans tur att gå upp, jag fick sovmorron! Men så skönt det känns att han sovit så länge! :) hihi.


Idag är planerna att åka till Laxå för att fira farmor som fyllt år, där även kusinerna är, så det blir mycket lek&bus idag med. Det gillas! :)


 

Av Maja Larsson - 17 februari 2012 15:11

Denna underbara fredag har vi haft pappis hemma hela dagen, mys. Först blev det öppna förskolan en sväng (pappan gick efter 15 min ;) ) , sedan sol på altanen medan lilleman sov och nu har vi busat och lekt här en stund. Ikväll ska vi hem till familjen Delvenius med några av de andra tjejerna, käka pizza och ha de mysigt! :)


Igår em åkte vi till stan för att träffa "nya" tillskottet i Bennys gäng, Lara. Hon är född i oktober men vi båda har haft fullt upp så vi har inte hunnits setts fören nu. Trodde de skulle vara en liten bebis men hon är ju redan 4 månader :) hihi. Kul var det att ses iaf.


       

Av Maja Larsson - 16 februari 2012 20:16

Milo kan/gör:  

* Sitter själv (4 månader)

* Ålar (4 3/4 månad)

* Kryper (6 månader)

* Reser sig med stöd (6 månader)

* Äter det mesta som mamma ger mig

* Har ett riktigt humör (fått mammas säger alla)

* Sover inte hela nätterna, men mamma är glad ändå :) (vaknar ca 1 gång och äter välling)

* Tycker om att läsa böcker o sjunga

* Somnar hos mamma eller pappa på kvällen, ännu inte själv i sängen. Hänt några gånger.

* Älskar när man leker med honom på golvet

* Vet att han heter Milo (4-5månader)

* Har kommit på att han har en röst, testar den med att skrika högt :)

* Är en riktig busunge!

* Går med gåvagnen, matstolen, leksakslådan, bilen.. jaa det mesta som passar.

* Sover fortfarande 3 gånger om dagen!

* Ställer sig upp utan stöd (hänt några gånger) (8månader)

* Står lull längre stunder.

* Blir fortfarande lite rädd för höga ljud

Uppdatering:

* Ställer sig numera upp själv utan stöd flera gånger per dag utan några problem.

* Har tagit sina första steg (7 jan) och går numera lite varje dag.

* Sover i sitt eget rum, stor kille :)

Funderar länge........... men kan inte komma på något, (så är det alltid när jag ska skriva och efter ett tag kommer jag på massor!)  :)


Våran fina kille !

   


Av Maja Larsson - 16 februari 2012 13:12

Ojoj, tänk att han funnits hos oss lika länge på utsidan som inne i magen. 9 månader känns som ett stort kliv in i barn världen, han är ju ingen bebis längre och vi närmar oss 1 års dagen med stormsteg!

Vi har varit iväg till badhuset med Zandra&Siri under fm och denna gång tyckte Milo att det var riktigt kul (dock inte i omklädningsrummet när mamman skulle byta om, då satt han som klistrad på mig) men annars gick det jätte bra!


   

   

Av Maja Larsson - 15 februari 2012 16:25

Mammalunch idag som sagt, alltid lika mysigt! Jag bjöd på soppa&nybakt bröd, brödet blev så gott! :) & till fikat bjöd jag på vanilj whoppies med nutella frosting, mums!

Jag berättade även för mina kära vänner att jag är med i Buzzador och berättade om kampanjen jag är med i (Nestlès fullkornsvälling) Delade även ut vällingen till dom! :)


Efter en dag som denna (inte suttit ner knappt en sekund) så sitter jag nu i soffan, känner mig trött och orkeslös. Huvudvärken börjar komma och känner inte alls för att träna lite senare. Men de är bara att sätta på sig kläderna och åka, de är ju iaf skönt eftertåt!


     



Av Maja Larsson - 15 februari 2012 08:45

Åh vilken underbar dag vi hade igår, kaffe på verandan i solen, bus&lek med tjejerna Nova&Ebba, när vi kom hem stod middagen på bordet och sedan blev det mys i soffan framför en film. Behöver inte vara mer avancerat än så.

Igår slog Milo rekord på förmiddags vilan, han sov 3,5 timma!!! Kan ni tänka er, herregud unge, efter 2 timmar satt jag och "vakta" vid fönstret så att det inte var något fel, gick säkert ut och kolla honom 10 gånger. Så vaknar han och är hur go och glad som helst, härligt! :)

Ne nu ska jag sätta fart, om en stund kommer mammorna på lunch!


(Pappan precis hemkommen från jobbet, därav jobbkläderna ;) )

   

Av Maja Larsson - 14 februari 2012 10:03

Det gick över förväntan, lilleman vakna endast 1 gång för käk, lite ledsen när vällingen tog slut men somna sedan om så gott. Fast detta kommer säkerligen variera från natt till natt som det alltid gjort.

Det kändes jätte tomt igår när vi gick och la oss, detta är nog lika bra för oss som det är för Milo, (har lite separationsångest)

Lite senare ska vi åka och hälsa på ett par i Nerikes Kil och ikväll blir det att laga någon god mat och mysa, hela familjen ! <3

Vad gör ni på Alla Hjärtans Dag? :)


Gamla bilder från Iphonen.

 

Av Maja Larsson - 13 februari 2012 20:38

Under fm grejade jag uppe i Milos rum, han ska nämligen få sova i sitt rum i natt, så jag piffa till det lite mer så det skulle bli lite mysigare :) ..

Det känns riktigt stort att han ska flytta "ut", tänk vad stor han är, så stor att han ska sova i sitt eget rum! <3

Just nu sitter vi och kollar på Sofias änglar, många tårar har kommit och man får sig en riktig tankeställare, man ska vara glad för det man har och inte ledsen för de man inte har.. familjen betyder mest, inga prylar, pengar eller något slår de.

Kvällskramar från mig.


     

 




Välkomna till mig. Mitt namn är Maja, jag är 25 år & bor en bit utanför Örebro tillsammans med min sambo Benny & våra barn Milo född 2011 & Lova 2014.
Här skriver jag om mitt liv som mamma och allt som hör vardagen till !

Mina hjärtan!

 

    

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards