milovaldemar

Alla inlägg den 11 juni 2012

Av Maja Larsson - 11 juni 2012 12:09

Jag har så länge jag kan minnas haft hund, vi skaffade hund när jag var 6 år tror jag, en golden retriver Amarillo som var helt underbar och som var en del av våran familj, han dog år 2007. Det var så jobbigt och jag minns att jag länge grät över han.

Så träffade jag Benny och han hade sedan ett tag tillbax en hund, Vito - En amstaff blandning som blev omplacerad till Benny. Han fyller 5 år i juli.

Jag har aldrig kännt samma sak för Vito som för Amarillo, självklart älskar jag Vito. Jag tycker om att ha hund då man får gratis motion, men sedan Milo kom till oss har varken tiden eller lusten att ha hund funnits där... För min del då. Vito är ju Bennys första lilla "bebis" så för honom är det ju självklart att ha Vito kvar, men om tiden knappt finns nu hur ska det då finnas tid när vi båda börjar jobba.. det är ju inte bara promenader som behövs, Vito är en aktiv hundras och behöver mycket stimulans.. så varför jag skriver detta är för att vi sedan ett tag tillbaka letat efter ett nytt hem till honom. Han är väldigt vaktig av sig, tror iof att nästan alla hundar av denna ras är vaktiga, han skyddar sin familj till 110 %, han är så tålig att han inte bryr sig när Milo är "på" honom, vill han inte går han bara och lägger sig på ett annat ställe. Älskar att ligga och lata sig i soffan och kryper gärna tätt intill en.

Om någon är intresserad så hör av er!


    

Ovido - Quiz & Flashcards