milovaldemar

Direktlänk till inlägg 12 januari 2012

FÖRSTA TANDEN!

Av Maja Larsson - 12 januari 2012 13:20

Då var den äntligen här, Milos första tand har äntligen kommit. Det har varit vasst ca 1 vecka nu men idag fick jag äntligen se den. Han blir inte jätte glad när man ska titta :) Tror faktiskt att jag såg att nr 2 också är på G. Det kanske är svaret på att han haft jobbiga nätter ett tag. Hoppas!

Jag mår fortfarande dåligt och nu längtar jag tills pappan kommer hem så jag kan få sova lääänge!! Milo ligger just nu och sover men har så svårt att komma till ro när han sover ute , är så rädd att jag inte ska vakna!


Hoppas ni mår bra!!


   



 
 
Josefina

Josefina

13 januari 2012 08:08

Ååh va "skönt" att ni äntligen fått reda på vad krånglet berott på!
Sover han bättre nu då?

http://www.josefiiina.blogg.se

Maja Larsson

13 januari 2012 10:45

Ja jätte skönt :) nr 2 syns nu också. Nja sådär, han äter 1 eller 2 gånger per natt. Wilton då?

 
ENDENISE

ENDENISE

13 januari 2012 11:49

Roligt med första tanden :D Jag tycker det är så sköööönt att W bara har 2 tänder kvar att få (fram till 6 års tänderna) då han blir så kass när dom spricker upp. Snygging du är dåå :D

sv: Jag kör alltid på M. Håller med att det är svår att få det skarpt. Jag fotar alltid typ 10 foton på raken och då blir oftast 1 bra. Sen ser jag till att hålla kameran så still som möjligt, rör jag mig någon millimeter så blir det ju suddigt. Ljuset är viktigt också. Brukar dra upp ISOn när det är mörkt. Kankse till 600. Visserligen blir det lite brus men hellre det än att det blir oskarpt. Det är super bra med stativ, har inget själv mååååste köpa. Sen så brukar jag alltid försöka få ungarna att vara still, Wilgot är helt omöjlig hahaha. TÅLAMOOOD!

http://endenise.se

Maja Larsson

13 januari 2012 12:16

Jaa jätte skönt att de kommit upp nu. Åh men tack :) hehe. Okej, ja precis. Jag brukar ha iso på de högsta 1600 tror jag, är det för mkt? Ja man får verkligen ha tålamod :p milo älskar kameran så alltid när man tar fram den så vill han bara fram till den :) hehe

 
Kristin-mamma till Milo

Kristin-mamma till Milo

13 januari 2012 15:48

Kul att du tittade in hos mig! Att pyssla med barnrum är verkligen supermysigt. Er lille Milo ser ut till att vara en riktig liten busunge och så skönt att tanden spruckit igenom. Usch så ont det måste göra på de små när tänderna skall ut. Vår Milo har två som nyss tittat fram :)

http://minmilo.blogspot.com

Maja Larsson

13 januari 2012 16:15

Ja de är super mysigt att fixa iordning. :) hur gammal är eran Milo? :)

 
Hanna Z - Mamma till Elliot

Hanna Z - Mamma till Elliot

13 januari 2012 19:42

Här är det också tänder på g!

Filmen var GRYM! Åh så bra den var. Man satt liksom helst fängslad och både skrattade och grät, hihi. Det var ett tag sen jag läste boken annars brukar jag kunna bli rätt besviken på filmen (om man läst boken först) men nu har jag liksom glömt alla dom här små detaljerna som man annars kan störa sig på att dom ändrat, om du hänger med? Men iaf, lätt en av dom bästa filmer jag sett!

http://hannaz.se

Maja Larsson

13 januari 2012 20:24

Ja jag läste de, jobbigt de där med tänder!

Åh vad kul, jag har inte sett den än men har tänkt att gå på den snart :) .. Ja precis, förstår vad du menar.. jag har inte läst någon av böckerna så jag har inget att jämföra med! :)

 
Ingen bild

Maja Neander

14 januari 2012 21:56

Wow, du ser ju ut som värsta filmstjärnan på den nedersta bilden!!! Jättefint kort:)

Maja Larsson

15 januari 2012 14:22

haha tack! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Larsson - 12 januari 2015 20:39

Nu har Lova börjat säga mamma , det är så gulligt och jag smälter lite varje gång . Det är dock inte medvetet mamma till mig utan hon säger mamma typ hela tiden :) hon har även sagt pappa några gånger , tur de så pappan blir lite glad också :p hehe ....

Av Maja Larsson - 8 januari 2015 21:46


I söndags tog Lova sina första små steg . Hon står lull nu nästan hela tiden och ställer sig upp utan stöd så vi har bara gått o väntat på detta :) men lite fegare än brorsan som ju vid 9 månader gick helt ! ...

Av Maja Larsson - 3 januari 2015 06:59

Nu kör vi ombytta roller i detta hus . Förut var det alltid Milo som vakna tidigt men nu sover han och pappa så gott och istället sitter jag här med pigga Lova . Halv 7 ville hon gå upp ! Jäääsp ! Men med tända ljus , en filt och kaffe är det ju supe...

Av Maja Larsson - 31 december 2014 21:45

2014 har helt klart varit ett av mina bästa år men det har också varit en del motgångar . 1. Det bästa är ju såklart att lillasyster Lova föddes , äntligen var Milo storebror och vi var 4 i familjen . 2. I samband med Lovas dop sa vi också JA och ...

Av Maja Larsson - 16 december 2014 21:26

De blir inte mycket bloggande denna tid . Det är fullt upp nästan jämt känns det som och när man får en ledig tid prioriteras inte bloggen . Men det händer inte så mycket heller för den delen . Vardagen rullar på i en väldig fart och de senaste helge...

Ovido - Quiz & Flashcards