milovaldemar

Alla inlägg den 12 december 2011

Mmm

Av Maja Larsson - 12 december 2011 20:44

Allt har varit precis som vanligt med Milo idag, förutom att han är snorig igen, men de där kommer väl hålla i sig mer eller mindre hela vintern.

Milo är så rolig nu, han har börjat härma oss. Igår när vi åt börja han med att säga mmm efter varje sked, hehe så gulligt. Jag o Benny brukar säga så när vi matar honom och så brukar vi blåsa på hans mage, och igår hade han gjort likadant på Bennys mage, hehe för gulligt. Synd bara att jag missa de! Lille plutt vad stor du börjar bli :)

Vi har haft världens bästa gudmor/vän på besök idag. Alltid lika kul att ha henne här och på torsdag blir du lika gammal som mig, och på lördag är det dags för första festen sen lilleman kom till världen.. (iaf för min del) tihih


Julkortet iår!

 

Av Maja Larsson - 12 december 2011 10:09

Idag hände det som absolut inte får hända. Det som är en mammas mardröm, Milo ramla ur våran säng. Han har varit lite ledsen och sovit oroligt nu ett par nätter så på natten har jag lyft över honom till oss för han sover mycket bättre hos oss. Och imorse när Benny gick upp så låg Milo fortfarande och sov bredvid mig, men sedan ca 30 minuter senare vaknar jag av ett duns och skrik. Jag får panik och först ser jag honom inte (tror fortfarande att Benny ligger bredvid, ni vet så där som när man vaknar och tror att han drömmer), när jag sedan lyfter upp honom ser han okej ut. Han måste ha ramlat med ansiktet först, för det var lite blod precis under näsan och ett skrapsår på näsan, annars syntes ingenting och han har varit precis som vanligt nu på morgonen. Tänkte först åka in men så ringde jag mamma o hon lugna mig med att är han som vanligt så brukar det inte vara något. Bara jag har koll på honom hela dagen. Usch, jag kände mig som världens sämsta mamma, men så tänker jag nu att hur många har inte de här hänt för, de går ju så fort och jag vet att de är väldigt dumt att ha dom i sängen när dom kan krypa men jag vill heller inte att han ska ligga och vara ledsen när jag vet att han blir lugn av att ligga bredvid oss. Men i fortsättningen ska jag lägga täcken runt hela sängen och sen ska jag ha honom mellan mig o hans säng istället för mellan oss, sen vill jag bara tillägga att jag ALLTID vaknar när han rör på sig eller pratar, men måste ha sovit väldigt djupt imorse. Aja, de var våran "mysiga" måndagsmorgon. Hoppas ni haft en bättre start på dagen o denna vecka!


  

Våran lilla kille bara några timmar gammal! Jag blir så rädd när det händer dig något, lilla skruttunge vad jag älskar dig! <3

     


Välkomna till mig. Mitt namn är Maja, jag är 25 år & bor en bit utanför Örebro tillsammans med min sambo Benny & våra barn Milo född 2011 & Lova 2014.
Här skriver jag om mitt liv som mamma och allt som hör vardagen till !

Mina hjärtan!

 

    

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards