milovaldemar

Alla inlägg under juni 2012

Av Maja Larsson - 18 juni 2012 14:19

Ja vart har sommartiderna tagit vägen egentligen, man kollar på vädret och det ser ut att bli fint, men så vaknar man ändå till regn och rusk. Idag var ju tanken att åka till stadsparken med familjen Delvenius men vi fick ställa in de planerna, istället åkte vi in och handlade med mormor.

I Falkenberg där syster bor skiner tydligen alltid solen, de solar&badar nästan varje dag, man blir ju inte lite avendsjuk, jag som är sån soldyrkare.. vad är finare än ett par solbrända ben?!


Imorrn drar vi iaf till Göteborg, håller tummarna att vi får se solen lite mer där nere iaf!

Stor kram


  

Av Maja Larsson - 17 juni 2012 12:50

Varför känns söndagar alltid så sega, man känner sig allmänt seg och trött hela dagarna tycker jag.

Vi har en rolig vecka att se fram emot, imorrn blir det date med familjen Delvenius, blir ev stadsparken om det blir fint väder. Tisdag morgon far vi mot Göteborg, åh så underbart det ska bli att komma bort lite. Få semester, umgås och njuta av att bara vara! Mamma, jag och Milo åker tillsammans ner, pappan som måste jobba kommer ner torsdag kväll tillsammans med Hanna&Micke, så stannar vi över midsommar, kommer bli kanon!


Just nu ligger Milo och sover och pappan är iväg och spelar match, när han kommer hem är det dags för mig att spela, sista matchen innan uppehållet, den viktigaste matchen som vi måste vinna.. det kommer bli riktigt tufft! Håll tummarna för oss.


Stor kram


Såg nu att vi inte varit nere till Gbg sen Oktober förra året, My var ca 2 veckor där. Ojoj, vad tiden går snabbt!

 

Av Maja Larsson - 16 juni 2012 12:02

50 tals jobbfest igår som sagt, en mycket lyckad kväll som bestod av raggarbilar, mycket skratt, lekar, god mat, dricka, spännande match och dans, lag nummer 5 (mitt lag såklart) vann tävlingen, och tur var väl de då både jag och Daniel är tävlingsinriktade! :)  Här kommer ett bildregn från kvällen! En väldigt blandad kompott av klädstilar, alla hade verkligen lagt manken till och det var så kul att se alla !


Erikas klänning har hennes mormor gjort, hon hade den själv på 50 talet, så fin. En söt Erika & en tuffare Maja! :)

        

Av Maja Larsson - 16 juni 2012 11:09

Åh vad tiden fort när man har roligt, dessa dagar har gått i ett och kvällarna (då jag brukar blogga) har också varit fullbokade!

I torsdags hade vi lekparksdate med andra mammor&barn, men det började regna så efter ca 30 minuter, drog vi hit och fikade istället. När Milo sedan vilat klart kom nästa besök, Ida&Alfons som numera bor i Latorp över sommarn, kul! :) Sedan träning på kvällen.

Fredag fm åkte vi in till Karlslunds nya "lekpark", jag hade sett framför mig en STOR lekpark med massa roliga grejer, men detta var en liten annorlunda lekpark, en natur lekpark, med labyrint av buskar, stort bord&stolar, ja lite andra grejer.. men mer för större barn! Så det blev en kort sväng där och en fika, sedan vidare till systemet och sedan hem igen, Erika kom. Hem till Emilie för fix av hår, blev så nöjd. Och sedan hem för det sista fixet inför 50 tals festen!

Idag är vi lite halvslöa här hemma, Milo kom hem med mormor&morfar vid 10 och vi har bara degat här hemma, nu är det dags för grabbarna att sova middag och sedan får vi se vad dagen har att erbjuda. Regnet öser ner utanför så några utomhusaktiviteter blir det nog inte då jag inte hittat några passande stövlar till lilleman! Vet ni kanske vart det finns stövlar med lågt skaft?!

Kram så länge.


 

Av Maja Larsson - 13 juni 2012 21:13

Hoppas sommarvärmen är här för att stanna nu, känner att jag behöver bättra på brännan lite och nu vill vi ju kunna bada i poolen när det väl går! :) När pappa B kom hem från jobbet skyndade han sig att byta om för att ta sig ett dopp, han är ingen badkruka han inte. :) Jag har blivit en liten badkruka på senare år, förr kunde jag ligga i hur länge som helst men nu blir det bara "kärringdopp" om det inte är simvänligt för det tycker jag om att göra!

Åh jag känner att jag vill hitta på massa roliga saker, verkligen ta till vara på den här sommaren! Nästa vecka åker vi ner till Göteborg iaf, det ska bli så kul! :)


  

Av Maja Larsson - 13 juni 2012 08:27

Fick en ny header av min fina bloggvän Kristin, här kan ni gå in och läsa hennes mysiga blogg, hon är också mamma till en liten Milo! :)

Tusen tack igen Kristin! :)



Av Maja Larsson - 12 juni 2012 20:10

Vi åkte faktiskt från babyproffsen med en vagn rikare, vi kunde enas och denna gång sa han faktiskt inte så mycket :) .. Han hade kanske redan gett upp från första början?! .. Det blev iaf en babytravel Rio, en sulkyvagn.. tanken är att ha den mer som extra vagn, att ha den i bilen.. men vi får se hur det blir! Använder ju våran Emmaljunga som en sulky också då Milo sitter både framåt- och bakåtvänd i den.

När Milo sov förrut grejade jag lite uppe i hans rum, och så tittade jag upp på hyllan med skor på, Conversen i stl 22, som jag länge tänkt att de är alldeles för stora, och trott att det skulle ta ett bra tag innan han skulle växa i de. Men ack så fel man kan ha, endast lite för stora men han går super bra i dem så det blir att börja använda dessa underbara skor nu! :) Såklart provlekte vi och tog en promenad  :) Milo vill gärna hålla Vitos koppel och detta är ju super då han går som en liten ängel bredvid Milo.


Denna vagn blev det fast i svart. (Det fick Benny bestämma)

    

Av Maja Larsson - 12 juni 2012 14:31

Kom på att jag inte visat er hur det går med poolbygget, vi har kommit en bra bit på vägen men lite piff är det kvar, staket ska byggas osv. Men huvudsaken är att det går att bada, men först vill vi ha lite värme! :)

Igår spelade vi match mot Kumla, en hård match men vi åkte därifrån som segrare och jag gjorde segermålet, underbart! :) Sämre gick det ju dock för Sverige, jäkla skit, nu är det nog tyvärr kört för Sverige!

En nyklippt Milo sover i vagnen och när pappan kommer hem ska vi iväg och kika på vagn, vi är ute efter en smidigare "extra" vagn som inte tar så stor plats i bilen, vi får se vad det blir och om vi enas om någon, (Benny har en jäkla stark vilja) :)


   


Välkomna till mig. Mitt namn är Maja, jag är 25 år & bor en bit utanför Örebro tillsammans med min sambo Benny & våra barn Milo född 2011 & Lova 2014.
Här skriver jag om mitt liv som mamma och allt som hör vardagen till !

Mina hjärtan!

 

    

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards