milovaldemar

Alla inlägg under december 2011

Av Maja Larsson - 23 december 2011 22:07

Vi sitter med syster&hennes kille och spelar bingolotto, hehe. Men vi vann inget , tyvärr! Mys, de är verkligen julstämning här hemma nu. Idag har vi trängts med alla andra örebroare på Ica maxi, herregud vad folk det var, sen har vi städat, ätit gröt hos mormor&morfar och gjort julgodis. Det gäller att vara effektiv.

Milo har förresten stått lull jätte mycket idag, han har gjort de några gånger förut men idag gjorde han de flera gånger i rad och länge varje gång! :)

Syster har precis lärt mig lite grann om photoshop så nu har jag iaf en stämpel klar, den får duga sålänge! :)

Hoppas alla får en underbar jul!


GOD JUL.

 


Av Maja Larsson - 22 december 2011 20:43

Jaa ni läser helt rätt, Milo har blivit en riktig tiggare. Så fort någon av mig o Benny äter (när inte han äter, vi äter ju såklart nästan alltid tillsammans) Så kommer han direkt till bordet och ska smaka, sen gör han ifrån sig ett ljud som mmm när han får smaka! :) Gullunge.

Han kanske har lärt sig från sin "storebror" Vito, som ALLTID ligger o tigger vid bordet! hehe

 


Idag har vi varit till kusinerna och faster o hälsat på, mysigt att äntligen komma dit. De bor en bit bort så de blir inte så ofta vi åker dit. De kommer oftare hit faktiskt. Har en man i huset som är väldigt hemmakär och som gärna inte åker ut när det är dåligt väglag.


 

Den fina mössan Milo har på sig fick han igår av sin vän Cleo i förtidig julklapp, så fin!


 

Imorrn står handlning på Ica maxi på schemat för mig o Milo, Benny ska åka iväg o jobba en sväng på fm. Sen blir det storstädning, gröt och uppesittarkväll med mina kära!

 

Igår hemma hos Anna, julklappsbyte med mina kära vänninor!

Av Maja Larsson - 21 december 2011 16:28

Jag blir tokig, har suttit sen igår kväll (okej inte hela tiden) med photoshop och försökt fixa en fotostämpel till mina kort, men jag får inte ordning på det. Har gjort precis så som man ska göra (kollat andra bloggar som visar hur man gör) men stämpeln fastnar inte!!! Vad är felet. Får be min kära syster hjälpa mig när hon kommer på lördag. Sånt här gör mig riktigt irriterad, de ska bara funka!


Snart kommer våran kära Erika hit på besök och sedan ska jag in till Anna på julklappsbyte med alla andra tjejer, eller kära vänninor som Heddi skrev! :)

Inte långt kvar till jul nu och vi har faktiskt börjat få en riktig mysig julstämning här hemma, granen är inne och färdigklädd, vi brukar ju ta in den dagen innan men jag vart så sugen igår :)


   

Av Maja Larsson - 19 december 2011 18:36

I lördags var vi ju som sagt på födelsedagsfest och våran lilla prins sov utan mamma och pappa för första gången, han sov hos mormor&morfar och de hade gått jätte bra :) .. De var nog jobbigare för mig o Benny än för honom :) .. Dagen efter sov mamman ända till halv 12!! Kan ni tänka er, hehe.

Igår kväll hade vi avslutning med fotbollslaget, det var rikigt kul och det blev en lyckad kväll med mycket skratt!

Idag har vi grejat massa här hemma, v-rummet är klart, (se förra inlägget). Vi tog en sväng med pulkan också, mys! 

Imorrn ska vi in till stan och fixa sista julklapparna, ute i sista stund? Jajjemen ! :)

Milo har förresten börjat prata mycket nu, säger NANANANA typ hela tiden, de är så gulligt. Jag o Benny blir lika glada varje gång! :)


Måste ju skydda dessa små öron! :)

 

Nybadad kille myser i soffan! <3

 

Pyjamaskillen!

   

Av Maja Larsson - 19 december 2011 18:27

Sådärja, då var vi nästan klara. Skönt! Bara lite småpill kvar.


Innan, detta var för ca 1 år sedan!

 

Efter:

   

Av Maja Larsson - 18 december 2011 01:47

Nu sitter jag på bussen hem med min kära man efter en underbar kväll hos Erika. Vad kul vi haft och vad jag längtar till sängen nu! Saknar min lilla kille något otroligt men vet att han har det bra hos mormor. Idag är första gången han sover borta, lilleputt vad tomt de kommer vara att du inte väcker oss imorrn! Men vi får sova tills vi vaknar o de ska bli riktigt skönt!

Av Maja Larsson - 16 december 2011 19:14

Ojoj, Milo är redan 7 månader.! (Orkar inte skriva någon uppdate om vad han kan o så just nu! )

Just nu sitter jag bredvid mina killar i soffan, de är full fart på Milo, han håller på med sin nya leksak han fick idag, en skallra av trä. Herregud ungen är aldrig still :) .. Han slår sin kära pappa med den där och sen skrattar han, vilken skitunge! :)

Jag känner mig inte alls bra idag, som tur var ville Milo sova middag i sängen förut så vi sov ca 1.5h tillsammans och efter den kände jag mig som en ny människa.

Nu ska våran älskade pappa vara hemma hos oss i ca 2 veckor, underbart. Vad vi ska njuta tillsammans, alla fyra!


(lite senare när jag skrivit klart inlägget, sitter Milo och blåser så där på pappas mage, vad vi skrattar haha! Tokungen!

Ha en underbar fredag allesammans för det ska jag ha! :)

Nybadad kille!

Stolt kille i nya mössan av mormor!  (Precis ätit, därav den skitiga munnen.)

Ovido - Quiz & Flashcards