milovaldemar

Direktlänk till inlägg 9 maj 2012

9 MAJ 2011 BF DAGEN

Av Maja Larsson - 9 maj 2012 14:50

Tänk att det bara är 1 vecka kvar tills 1 års dagen.. jag känner mig mer och mer känslig inför denna stora dag och jag tänker mycket på hur det var förra året vid den här tiden. Idag var lilleman beräknad att komma till oss, han valde istället att titta ut prick en vecka efter.. han trivdes helt enkelt så bra där inne i magen. Det var en jobbig vecka, en vecka full av längtan, oro och lycka. Längtan att äntligen få träffa dig, oro att något skulle gå galet och lycka att vi 2 skulle bli 3 inom en kort tid, att i 9 månader burit dig.. äntligen skulle vi få se dig och lära känna just dig!

Den 9 maj 2011.

Dagen började med att jag trodde att vattnet gått då det var lite blött i sängen, jag tänkte inte så mycket på det och gick till lekparken där andra mammor var. Det var varmt ute, sommarvärme. Systrarna Gustafson var där och jag berättade för dom vad som hänt och de tyckte jag skulle ringa till förlossningen på en gång. Jag gjorde det och de tyckte jag skulle komma in på en koll. Klockan 16.00 var vi på förlossningen i Karlskoga, Benny var såklart med och vi var mycket spända på vad det egentligen var. Det var inte hål på hinnan men ev lite läckage från vattnet, "bebisen kommer nog snart sa de" och vi åkte hem, förväntansfulla på att det skulle sättas igång. Men där gick jag och kände inte mycket, lite förvärkar hade jag men de hade jag haft länge minns jag... fortsättning på denna resa kommer..


Och folk sa att jag var stor... därinne låg ju faktiskt världens finaste lilla prins och hade det bra.

 

En nyfödd Milo på BB i min favoritpyjamas från POP i stl 50 och en Stor kille på snart 1 år i onepiece i stl 86, herregud vad de växer! :)

 


 
 
Ingen bild

mia

9 maj 2012 20:24

tänk vilka känslor de väcker, graviditet och förlossning, barn, väntan osv osv en helt annan känsla och erfarenhet än förr!!!

 
Anna Thomsson

Anna Thomsson

9 maj 2012 21:10

Tack så mkt! Det är jobbigt att komma igång men sen blir det kul! Vilken riktig liten godingar till kille ni har! Eller inte så liten längre, snart ettårsdagen! Vår lille blir snart ett han med. Gud vad tiden går fooort!! Hihi

http://www.annathomsson.blogg.se

Maja Larsson

9 maj 2012 21:35

Jo precis kan tänka mig att de är så. Jag spelar ju fotboll då för min träning mycket genom de :) tack och lov. Ja herregud vad tiden går fort :) hihi hoppas ni kommer trivas i Sthlm.

 
Kristin-mamma till Milo

Kristin-mamma till Milo

10 maj 2012 00:11

Åhh så mycket känslor man får av den där lilla texten då! Vilken fin mage och shit vad tiden springer iväg! Söta kille, tycker han blivit så mycket större på bara de månaderna jag läst din blogg :)

SV: Japp, stövlarna är Tretorn och vi har fått dem av en kompis till mig, kan höra efter vart de kommer ifrån! :) Stor kram på dig

http://minmilo.blogspot.com

Maja Larsson

10 maj 2012 11:01

ÅH men tack, ja visst gör den. Man förstår inte riktigt vart de här månaderna tagit vägen när man tänker efter..
Ne Milo ska få i födelsedagspresent :) Tyckte de såg lika ut bara. Hihi men tack ändå. Stor kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Larsson - 12 januari 2015 20:39

Nu har Lova börjat säga mamma , det är så gulligt och jag smälter lite varje gång . Det är dock inte medvetet mamma till mig utan hon säger mamma typ hela tiden :) hon har även sagt pappa några gånger , tur de så pappan blir lite glad också :p hehe ....

Av Maja Larsson - 8 januari 2015 21:46


I söndags tog Lova sina första små steg . Hon står lull nu nästan hela tiden och ställer sig upp utan stöd så vi har bara gått o väntat på detta :) men lite fegare än brorsan som ju vid 9 månader gick helt ! ...

Av Maja Larsson - 3 januari 2015 06:59

Nu kör vi ombytta roller i detta hus . Förut var det alltid Milo som vakna tidigt men nu sover han och pappa så gott och istället sitter jag här med pigga Lova . Halv 7 ville hon gå upp ! Jäääsp ! Men med tända ljus , en filt och kaffe är det ju supe...

Av Maja Larsson - 31 december 2014 21:45

2014 har helt klart varit ett av mina bästa år men det har också varit en del motgångar . 1. Det bästa är ju såklart att lillasyster Lova föddes , äntligen var Milo storebror och vi var 4 i familjen . 2. I samband med Lovas dop sa vi också JA och ...

Av Maja Larsson - 16 december 2014 21:26

De blir inte mycket bloggande denna tid . Det är fullt upp nästan jämt känns det som och när man får en ledig tid prioriteras inte bloggen . Men det händer inte så mycket heller för den delen . Vardagen rullar på i en väldig fart och de senaste helge...

Ovido - Quiz & Flashcards