milovaldemar

Alla inlägg under mars 2012

Av Maja Larsson - 15 mars 2012 17:29

I fredags var det ett år sen jag slutade jobba, herregud vart har detta året tagit vägen. Kom ihåg att vid den här tiden förra året gick jag bara och väntade.. Grejade en massa hemma, njöt av att vara ledig, kände mig stor som en elefant och träffade folk. Men väntan var nog den värsta.. kan inte förstå dom som tycker att det är "skönt" att vara gravid i slutet, för då vill man väl bara att sin lilla prins eller prinsessa ska komma? Eller har jag fel? .. Nästa barn kanske inte alls blir så, för då har man ju redan en liten prins att ägna sin tid med. Jag längtar tills nästa gång vi får uppleva denna längtan, men samtidigt känner jag mig lite rädd för det som väntar..


Partylite ljusen kom idag, har ni testat? Dom luktar gudomligt, mina favoriter är vita snöbär, svart hallon och svart körsbär.. och många fler :) .. hihi.

 

Detta var för ca 1 år sen.

 

Av Maja Larsson - 14 mars 2012 19:59

Det blev en tur in till stan förut, träffade både mostrar & morbror & en mormor. En fika på tantgrön blev de, har ni varit där? Urmysigt ställe :)

På vägen hem blev de storhandling, alltid lika kul! Inget vettigt att skriva så slänger upp några dagens. Randigt, slitna jeans och converse för mig och randig body, villervalla jeans och puma skor för Milo. Skinnjackan åkte på för Milos del, underbart!  


   


Av Maja Larsson - 14 mars 2012 12:01

Fyndade ett par converse från Spartoo, dock så finns de bara "hela" storlekar så jag fick ta 39 istället för 38,5, lite stort men hellre de än för smått.

Det blev en hemmadag idag med för mig och Milo, vi skulle egentligen på lunch men hon som hade lunchen är rädd att få magsjukan, och det är väl förståligt! Vi ska nog in till stan och fika lite senare.

Imorrn ska vi på äventyr med Zandra&Siri.



 

Av Maja Larsson - 13 mars 2012 16:41

Ja där trodde ni väl att jag skulle skriva att jag var gravid, men icke, inte än på ett tag :) Hihi

Vi var en sväng till lekparken förut, (ja, en annan lekpark denna gång) och rutschkanan var poppis denna gång med :)


Milo&Vito busar.

     

Av Maja Larsson - 13 mars 2012 12:10

"Inte i natt heller".. som både jag och Benny sa imorse när vi vakna. Skönt, jag hoppas verkligen att vi klarar oss, hela dagen igår kändes de som att de satt i halsen och igår kväll trodde jag verkligen att det skulle komma.. Bara att fortsätta att hålla tummarna. Milo är iaf på bättringsvägen, han äter bara välling nu och han börjar nog tröttna på de för han ser ut att "sucka" varje gång vi tar fram vällingflaskan och inte riktig mat. Stackarn, men snart så lilla gubben. 

Vi har varit på långpromenad hela familjen, stannade vid en lekplats så Milo fick leka av sig lite, han älskar att åka rutschkana, så det står på inköpslistan. Jag håller just nu på att lite smått städa och plocka i hela huset. Jag får panik när det är smutsigt eller när det är grejer framme som inte ska ligga där osv. bara jag ser lite hår eller damm så tar jag fram dammsugaren (börjar bli lite manisk tror jag) har aldrig förr brytt mig så här mycket.  Benny tycker inte jag är riktigt klok. Men aja, städa behövs väl alltid, iaf när man har 3 barn i huset! :)


Bilder från igår.

   



Av Maja Larsson - 12 mars 2012 18:00

Idag kom äntligen min efterlängtade Fotobok som jag gjort till Milo.


 

Av Maja Larsson - 12 mars 2012 16:58

Det blir inte mycket bloggande för min del just nu. Vi trodde att lilleman var på bättringsvägen igår, han sov sig igenom i stort sett hela em/kvällen. Men så i natt kom de lite efter vällingen och imorse kom det ännu mer (testade att ge lite gröt, och det var nog inte så smart) så nu är det endast välling som gäller, men knappt de går ner så vi ger honom lite men ofta.

Tand nr 3 och 4 har även kommit nu under dagarna och idag kände jag dom. De är dom två där uppe.

Idag har han inte varit sitt rätta jag, sovit mycket och varit lite halv gnällig. Kanske inte så konstigt om han är de med tanke på magsjukan&tänder. Stackarn, allt på samma gång!

Vi har haft pappan hemma så medans Milo sov har vi suttit i solen och stekt :) Skönt!

Nu håller vi alla tummar och tår att jag o B klarar oss.



   



Av Maja Larsson - 11 mars 2012 19:31

I fredags blev det hemmamys med familjen och igår kom några på fika och sedan åkte vi till farfar&Kerstin för lite mat och trevligt sällskap och där insjuknade även Milo. Idag har vi inte gjort något speciellt, jag åkte faktiskt på träningen förut. Milo har iaf varit på sitt rätta humör idag, lite lugnare än vanligt men samma glada kille så gott som hela dagen. Skönt! Har ni någon erfarenhet av magsjuka på småbarn? Hur länge ska man vänta tills de kan äta vanlig mat igen?

Jaja här kommer lite bilder på våran älskling.


   


Ovido - Quiz & Flashcards