milovaldemar

Alla inlägg under mars 2012

Av Maja Larsson - 11 mars 2012 13:50

Var och varannan familj drabbas just nu av magsjukan och nu var det vår tur att få den. Jag och Benny har klarat oss än så länge men både jag o han känner oss lite oroliga i magen. Milo stackarn fick den igår hos farfar när vi satt och åt (om vi hade matlust sen? Nej inte direkt) så det var bara att packa ihop och åka hemåt. Väl hemma kom de igen precis innan för dörren och så där höll de på till kl 10 igår kväll. Milo fick sova i våran säng i natt, vi tyckte det var bäst så. Usch vad man känner sig hjälplös och vad ont det gör i mamma hjärtat att se sin lilla så rädd, ha ont och inte ha en aning om vad som händer i sin lilla kropp. Nu peppar, peppar hoppas vi att de gett sig för lilleman, han har endast druckit majsvälling och jag tror vi fortsätter så ett tag till. Hoppas ni mår bra! Hörs kanske senare.

Av Maja Larsson - 9 mars 2012 12:34

Idag fyller våran älskade pappa&sambo år. Så ikväll ska vi mysa hela familjen, äta gott och bara ha det bra! Imorrn kommer några hit och fikar och på em/kvällen ska vi till farfar och käka middag.

Vi har varit en sväng till öppna förskolan nu på fm, och nu sover lilleman. Jag tänkte baka men först ska jag nörda lite grann! :)

Hoppas ni får en underbar fredag.


   

Av Maja Larsson - 9 mars 2012 09:00

Här kommer två mattips till er från mig ;) .. eller rättare sagt mormors recept! :)


"Kyckling i ugn" 

2 stora kycklingfileèr

2 paket bacon

1 litet paket creme fraiche

2-3 dl grädde

3 msk kalvfond

Riven ost


Skär kycklingen i tärningar, klipp baconet i bitar. Lägg i en ugnsfast form.

Blanda creme fraichen, grädden, kalvfonden och osten och häll över kycklingen&baconet.

In i ugnen 200c i ca 30 min (tills kycklingen är klar) Servera med ris! :)


"Laxpasta"

4 paket lax

Grädde

Creme fraiche eller turkisk yoghurt


Skär laxen i tärningar, stek tills den är klar. Krydda med citronpeppar eller annan krydda, (smaksak). Blanda i grädde och creme fraiche/turkisk och smaka av. Servera med pasta.


Dessa maträtter passar utmärkt till både stora och små, perfekt! Smaklig måltid :)

Av Maja Larsson - 8 mars 2012 18:17

Det blev bad med moster&mormor, mys. Men vad trött man blir efter, både Milo och jag. Milo däcka i bilen hem och jag skulle kunna gå och lägga mig nu känns de som ! :)

Pappan hade med sig paket hem till Milo, han skulle egentligen få det imorrn då pappan fyller (han var så gullig o sa att Milo minsann också skulle få paket) men Milo har inte riktigt lärt sig vad vänta är :) .. Han tyckte det var kul att öppna, förut när han fått paket har han inte brytt sig! Kan ni gissa vad han fick? Något som pappan älskar att leka med, hihi.


   


Av Maja Larsson - 8 mars 2012 12:51

Milo är ute o går med picknickkorgen, han ramlar inte alls så där mycket när jag inte filmar (han blir okoncenterad tror jag) hihi :)



 

Av Maja Larsson - 8 mars 2012 10:50

Igår sydde jag nytt överdrag till stolsdynorna i köket, innan var dom beiga men jag ville ha dom vita såklart. Jag sydde för hand och det blev riktigt bra. Nu måste jag ta tag i de andra syprojekten jag ska göra, tiden finns inte så det hinns inte med, men snart så! Självklart får ni se när allt är klart.

Jag vill blir lika påhittig och duktig som min syster Hanna, jag inspireras så när jag kommer hem till dom och jag blir lika förvånad varje gång hon har hittat på något nytt projekt. Jag är tyvärr inte alls så estetiskt lagd som hon är, jag har tex aldrig gillat att måla, pyssla o sådär medans hon alltid älskat att hålla på med sånt. Men att sy kan ju nästan alla göra så det får bli mitt projekt! :)


Dessa grejer har Hanna sytt!

 

 

 

Av Maja Larsson - 7 mars 2012 21:02

Nyss tagit en skön dusch efter en kul träning på grus. Känns riktigt skönt att få komma ut och köra på stor plan. Har en streckning i ljumsken som jag haft nu några träningar och den vill inte ge med sig, så tråkigt att inte kunna köra fullt ut!

Imorrn blir det bad på em, mys! Hörs imorrn igen.


Bilder från igår!

 

Ovido - Quiz & Flashcards