milovaldemar

Alla inlägg under april 2012

Av Maja Larsson - 18 april 2012 17:02

Onsdag är likamed mammalunch, idag hos Zandra, det blev grillat. Vilken lyxmat till lunch, det smakade riktigt bra ! :)

Väl hemma tyckte jag att Milo kunde rita sin första teckning som man sen kan rama in så där fint och sätta upp i hans rum, men hur tror ni det gick ? En 11 månaders kille som stoppar nästan allt i mun? Precis så blev det, kritorna var roligare att stoppa i munnen än att rita med, och rita, vad är det egentligen? Han kollade konstigt på mig när jag höll på där.. övning ger färdighet, bara att fortsätta. Någongång ska vi väl lyckas med första teckningen! :)


 


Nu ligger grabbarna i huset och vilar sen middag (dåliga vanor) och jag passar då på (precis som vanligt) att sitta här och nörda lite :)

Både pappan och jag har fotbollsträning idag så mormor kommer hit och är barnvakt, det är verkligen super att ha mormor&morfar så nära då de alltid ställer upp när det behövs. Och jag då som lever för fotbollen kan absolut inte missa en träning! :) Inte pappan heller för den delen.

Efter ett samtal av Josse blev det så att jag ska hoppa in och jobba imorrn, herregud vad nervös jag är, tror aldrig jag varit sån förut, mest för att jag inte ska få vara med Milo på hela dagen, men jag har ju varit ifrån han förut så det ska jag nog klara av, men det känns extra jobbigt när det handlar om jobb.. för så ser ju livet ut sen när mammaledigheten är slut.

Skönt för pappan att få lite egen tid med honom då vi åker till Göteborg & Ullared i helgen utan honom , mer om det senare!

Jaja iaf så ska det faktiskt bli kul att få komma och jobba också :)  


 


Av Maja Larsson - 17 april 2012 17:53

Riktigt aprilväder ute idag, snö, regn, sol, snö ... Men vad gör de, varför ska detta väder göra alla sura och trötta, man får försöka vara lite positiv för man mår väl inte bättre av att sura över vädret?! :)

Klart vi vill ha sol&värme, men det kommer!

Vi tog iaf en promenad (100m) till lekparken förut, vi lämnade vagnen hemma så fick Milo gå ner, vi har börjat med de när vi tar kvällspromenaden för oftast vill han gå en sväng så då låter vi han gå tills han blir trött i benen. Om det var någon annan i lekparken i snöovädret? Nepp, men lika kul var de för de! :) Sen kom mormorn med 11 månaders/namnsdags present :) .. Milo har nämligen namnsdag imorrn, han heter ju Valdemar! :)

Snart är det core träning, sista för den här terminen, har blivit mycket träning nu sista dagarna. I lördags fotbollsträning, igår var vi ju på vallen och körde intervall+styrka, idag core och imorrn fotbollsträning, men vad gör det? Jag älskar att träna! :)


 

Av Maja Larsson - 17 april 2012 10:05

Milo har fortfarande ögonfluss så igår köpte pappan med en salva, men det var lättare sagt än gjort. Den där salvan skulle man lägga på insidan av ögonlocket, ja ni förstår kanske själva att det inte var det lättaste. Det krävdes två vuxna och helst en till. Hoppas att det ger sig nu, är livrädd att jag ska få det, tvättar händerna, byter handdukar stup i kvarten.

Idag blir det bara en hemmadag, håller på och går igenom Milos kläder, rensar, lägger undan, det som ska säljas, måste köpas osv. Han växer ju så det knakar den lilla herrn (eller så är det kläderna som krymper) :) Han har nu börjat använda rätt mycket kläder i stl 86, tröjor kan han fortfarande ha några i 74 men han har så goa runda lår så när vi kommer till jeans/byxor krävs det nästan 86 :)

Är så sugen på att lägga en beställning hos Zara eller HM men blir det ULLARED i helgen känns det inte så stor idè att göra det just nu. Det får helt enkelt vänta lite grann.

Just de, om det är någon som läser bloggen som har ett barn som har stl 22 på fötterna så säljer jag nu dessa underbara skor från Zara, om ni minns så köpte jag ju 2 lika dana skor (olika färger&storlek) men dessa kommer han inte kunna ha på ett tag. Säg till isf! :)

 

Så bjuder jag på en gammal dagens!


 

Älskar Milos byxor, dom är SÅ jag. De kommer från kappahl och Milo hade dom i stl 62 också, ska nog kika nästa gång jag är där och kolla om de finns i 86  :)

Av Maja Larsson - 16 april 2012 20:54

Ja ni kära läsere, nu har vi ingen liten bebis här hemma längre (även om man vill tro det ibland). Just dessa dagar (månadersdagarna) sitter jag och kollar på gamla bilder på plutten, från förlossningen.. jaa från den första tiden. Kan verkligen längta tillbaka och jag drömmer mig tillbaka och tänker på hur det var då. Men såklart så slår ju ingenting tiden vi fått med honom, tiden tills nu..

Plutten blir mer och mer bestämd av sig, han vet precis vad han vill och blir det inte på hans vis lägger han sig raklång på golvet. Det är kul och se hur hans personlighet växer och blir starkare och starkare för var dag som går. Milo älskar att vara ute, så att leka ute en stund varje dag är ett måste. Gunga och åka rutschkana (klättra upp och ner för rutschkanan är det nya Milo lärt sig så det gör vi flera gånger per dag) är det som är populärast just nu, sparka boll är såklart också en favorit men det gör vi även inne. Att greja med mamma i köket, plocka "i och ur" diskmaskinen, riva i skåpen är riktigt kul. Ja de var väl lite grann av det som Milo tycker om att göra om dagarna, han är en glad liten filur som det LYSER bus om! :) Vi älskar dig lilla lilla plutten !


   


Av Maja Larsson - 16 april 2012 15:19

Kikar bara in lite snabbt medans lilleman sover. Idag blir plutten 11 månader, om 1 månad är vi där. Den STORA dagen, som man längtar efter samtidigt som det känns väldigt jobbigt att komma dit!

Idag har vi varit in till moster Lina och hälsat på, myst och promenerat i regnet.

Vid 5 ska jag till vallen för lite intervall träning. Skönt när det är gjort! :)

Hörs senare.


 


Av Maja Larsson - 15 april 2012 15:38

Det blev inte mycket tid över för bloggen igår, full rulle från morgon till kväll. Efter mycket stress och fix så åkte mamman till stan för lagfest & krogen, en riktigt lyckad kväll som resulterade i en trött mamma idag. Inte så bakis men allmänt seg och trött.

Milo fick en släng av magsjukan inatt, pappan var uppe med honom, då han bajsade två gånger på raken och imorse med, men inget nu på dagen så vet ej vad det kan vara. Och på köpet fick han ögonfluss, stackarn. Han har råkat ut för mycket sjukdomar nu på sista tiden, men de kanske inte är så konstigt när vi träffar så mycket barn!

Pappan är ute och fixar det sista på verandan och nu ser det verkligen färdigt ut, förutom staketet som bara sitter för tillfället innan poolen ska upp och uteköket som ej är färdigt! Utemöblerna är på plats och det blev verkligen så fint! Men de får ni se en annan dag ;)

Resten av dagen ska vi bara lata oss, fotbollsmatch, riesen och soffan!

Stor kram


     

Igår åt Milo en hel portion själv, inte så mycket kladd och nästan allt i magen ! ;) Duktig kille.



Av Maja Larsson - 13 april 2012 18:23

Åh så trött jag känner mig idag, blir nog en tidig kväll idag. Vi har kollat på första delen på en av Arne Dahl filmerna, så de blir andra delen när lilleman har somnat, har ni sett dom? Riktigt bra om man gillar kriminalserier! :)

Just nu bygger mina killar lego, pappan har gjort ett högt torn och nu är det dags för Milo att riva ! :) Det är så underbart att se dom leka tillsammans, det värmer i hjärtat att se dom två ihop och man ser hur Milo kollar stolt på sin pappa!

Jag tog ett varmt bad förut och då passade grabbarna på att åka till konsum och handla fredagsmys :)

Imorrn är det fotbollsträning klockan 9 sen blir det en date med Ida&Alfons som är i Örebro i helgen och så avslutar vi lördagen med lagfest och krogen ! :)

Stora fredagskramar till er.


Iphone bilder får duga idag. Kameran används inte så flitigt just nu!

     

Ovido - Quiz & Flashcards